Създателите на филмите на ужасите често попадат пред едно специално предизвикателство – да създадат чудовище, което да създава онзи невероятен ефект върху аудиторията си. И така попадаме на демона – монахиня, който носи името Валак. Истината обаче е, че въпросният никога не е изглеждал по този начин, обикновено същият е описван като дете, което язди двуглав дракон и дори присъства в наръчника за лов на демони от XVII век. Най-вероятно сте гледали филма с този персонаж, а и Холивуд обича да показва истории, които винаги са по действителен случай, но има някои подробности – не всичко е истинско и правилно пресъздадено.
Валак се появява през средновековието и много често се представя като дете, което може да бълва змии и гущери. Защо е било необходимо създаването на такова същество в митологията? Днес най-вероятно никой не вярва в подобни истории, но когато говорим за миналото и една общество, което лесно може да се контролира от църквата – резултатът е повече от ясен. Първата му поява е в „Ключът на Соломон“. П-р Оуен Дейвис е експерт по демони в университета в Хертфордшир и заявява, че съществува книга, която съдържа най-различни заклинания, проклятия и природни тайни, както и мъдрост, събирана през вековете. Самият Соломон пък е човек, за когото се смята, че може да призовава и контролира духове – добри и зли. Защо се е нарекъл Соломон?
Отговорът се крие в Стария завет, където царят се слави с изключителна мъдрост. Около II век пр. Хр. се появява и твърдение, че голямата мъдрост и познания за света са дошли директно от тайните на астрологията и магията. В книгата са поместени 72 демона, които владетелят успял да прокуди от земята, като също така оставя имената им и инструкции как могат да бъдат прокудени, когато се появят или контактуват с такива. Може да откриете различни наименования за него. На места се среща като Улак, Валу, Долас и Волач. 62-ят в книгата е именно този и е описан като момче с ангелски крила, което язди двуглав дракон. Освен змиите, той може да открива и най-различни скрити съкровища, като най-вероятно ще е трудно да ги поделите с него – Валук разполага с армия от 30 демона.
Библията не съдържа никакви текстове относно книгата на Соломон със 72-та демона. Интересното тук е, че самата книга попада в списъка със забранени книги на Ватикана. Архивът на Ватикана се събира и поддържа до 1966 г. и след това е официално премахнат – тоест вече няма нужда от него, но може винаги да проверите какво точно не е позволявала Католическата църква на своите читатели. Относно книгата на Соломон, тя не се смята за религиозна, но пък е класифицирана като ерес. Интересното е, че макар и да е забранена, много от притежателите ѝ днес са католически свещеници. Забраната кара и много други почитатели да я закупят и пазят в Европа. Ще откриете, че някои филми като Conjuring започнаха да я използват обстойно за главните герои.
Появата му и употребата му в Холивуд беше повече от впечатляваща и дори се появи един самостоятелен филм. Макар и да говорим за митология Лорейн Уорън продължава да твърди, че е виждала паранормалното явление и се е борила с него. Последователи на църквата също са били категорични в това. Семейство Уорън получава светлината на прожекторите през 1976 г., като съпругата се представя за медиум, докато нейният съпруг е самопровъзгласен демонолог. През 1977 г. те разказват преживяното в Амитивил в книга, а 2 години по-късно имат и телевизионно предаване.
Те твърдят, че са разследвали над 10 000 случая на паранормална активност през цялата си кариера. Срещата с Валак се е случила през 70-те години на миналия век в обладаната от духове църква Борле в Южна Англия. Според легендата, духът е бил на монахиня, която е погребана жива в стените на храна и тялото остава там няколко века. Наказанието в този случай е, че имала интимни отношения с монах. Срещата с него е била на гробището на църквата в полунощ. Не е била засегната или нападната, но срещата очевидно не е била приятна. Във филма обаче ще открием и пълната промяна на демона, като това е изцяло сценаристко решение.
Истинската Лорейн е разказвала, че е видяла спектрална форма на същество, което завършвало с човешка фигура с качулка. Изборът на сценариста е да направи монахиня, за да я провокира относно вярванията ѝ в църквата. Идеята да се използва тази визия, която да напада през вярата, позволява на Холивуд да създаде и напълно самостоятелен филм, този път изцяло самостоятелен за него. И въпреки точните несъответствия, трябва да признаем, че идеята за Валак е особено неприятна.