Emirates понася значителен удар през първата половина на финансовата година, след като приходите й намаляха с 64% спрямо същия период миналата година.
Авиокомпанията заяви, че печалбата била „поразена от силното въздействие на щатския долар и от предизвикателната работна среда на авиокомпаниите и туристическата индустрия.“
Приходите на Групата достигнаха 46.5 милиарда AED (US $ 12,7 милиарда), с печалба от 1,3 милиарда AED (US $ 364 милиона).
Приходите на авиокомпанияна претърпяха спад с 1% до 41,90 милиарда AED (US 11400000000 $). Компанията е превозила 28 милиона пътници, ръст с 9% и цялостно разширяване на капацитета също с 9%.
Бизнеса на авиокоманията, свързан с наземно обслужване, dnata, отчете увеличение на приходите от 14% до 6.0 млрд AED (US $ 1,6 милиарда).
Кеш позициата на Групата на 30 септември 2016 г. беше 14.9 милиарда AED (US $ 4.1 милиарда), в сравнение с 23,5 милиарда AED (US $ 6.4 милиарда) на 31 март 2016 г. Това се дължи на инвестициите предимно в нови самолети, ифраструктурни проекти, свързани с авиокомпанията, други бизнис придобивки, както и на погасяването на облигации на обща стойност 4,1 млрд AED (САЩ 1,1 милиарда $), включително кредити и лизинг.
„Представянето ни за първата половина на финансовата година 2016-17 продължава да бъде засегнато от силния щатския долар спрямо другите основни валути. Засилената конкуренция, икономическата и политическата несигурност в много части на света, са допълнителен натиск за намаляване на цените, както и слабото търсене в сферата на пътуванията“, каза Негово височество шейх Ахмед бин Саид Ал Мактум, председател и главен изпълнителен директор на Emirates Airline и Group.
Той добави: „Мрачната глобална икономическа перспектива изглежда е новата норма, без непосредствено видимо решение. На този фон, Групата оставна печеливша и нашите солидни бизнес основи продължават да ни държат на добра позиция. През първите шест месеца на тази година, Emirates и dnata продължават да нарастват в способности и капацитет.“
„Предишните ни инвестиции в продукти и услуги сега дават резултати, което пък от своя страна в момнета ни дава възможност да запазим ценните си клиенти и да привлечем нови такива. Става въпрос за нарастването на наште пътници с 2.3 милиона. Продължаваме да правим стратегически инвестиции, защото знаем, че трябва да работим дори по-усилено за всеки наш клиент и да направим всеки похарчен долар да си струва чрез иновации и ефективност в нашия бизнес.“
„През последните шест месеца, Групата продължи да увеличава броя на персонала си до 103,000, ръст от 9% в сравнение с 31 март 2016. Това главно се дължи на скорошното придобиване на бизнеса на dnatа, както и на това, че нарастващия ни набор от въздухоплавателни средства има нужда от певече хора, за да бъде обслужван.“
Emirates продължава да инвестира в широкофюзелажни самолети. През първите шест месеца на финансовата година, Emirates получи 16 широкофюзелажни самолета – 8 Airbus A380s, и 8 Boeing 777s, с още 20 нови, които се очаква да бъдат доставени преди края на финансовата година. Компанията, също така, оттегля 19 стари самолети от флота си, с още 8, които предстои да бъдат оттеглени до 31 март 2017 г..
Emirates разшири своята глобална мрежа чрез стартирането на пътнически услуги до четири нови дестинации – Yinchuan, Zhengzhou, Yangon, and Hanoi. Към 30 септември глобалната мрежа на Emirates обслужва 155 дестинации в 82 страни, с предстояща нова такава до Форт Лодърдейл, стартираща на 15 декември 2016 г..
Капацитетът на авиопревозвачът през първите шест месеца на годината се увеличи с 9%, до 30.2 милиарда налични тон километри (ATKM). Капацитетът измерен в налични места на километър (ASKM), е нараснал с 12%, като в същото време превозеният пътнически трафик, измерен в приход на пътнически километър (RPKM) е увеличен с 8%, с фактор на средно пътническо затоварване паднал до 75,3% в сравнение с миналата година (78,3%).
Emirates превози 28 милиона пътници между 1 април и 30 септември 2016 г., увеличение с 9% спрямо същия период на миналата година. Обемът на превозените товари остана стабилен, 1,3 милиона тона, задоволителен резултат на фона на предизвикателния пазар на въздушния превоз на товари.