В тази връзка Европейският потребителски център България напомня на пътниците какви са правата им при пътуване със самолет. Те важат във всички държави членки на ЕС, както и в Исландия и Норвегия.
Ако причината за нарушаване на графика на полета е стачка, правата на пътниците са същите като при отмяна или закъснение на полетите.
Те имат няколко основни права:
– Право на премаршрутиране (осигуряване на алтернативен транспорт при сходни условия със същата или друга авиокомпания) или възстановяване стойността на билета
– Право на храна и напитки
– Право на настаняване в хотел
– Пътниците може да имат и право на компенсация за направени допълнителни разходи, или право на допълнително парично обезщетение. Дали ще се стигне до такова обезщетение и каква ще е сумата, зависи от конкретния случай, както и от разстоянието на полета и от времето, за което той закъснява.
При стачка по време на полет пътниците винаги имат право на грижи, но нека не забравят, че ако са избрали да им се възстанови стойността на билета, то авиокомпанията няма повече задължението да заплаща за храна, напитки и настаняване в хотел.
При проблем със закъснели и анулирани полети на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията. Ако не са доволни от отговора на превозвача, могат да потърсят помощ от Европейския потребителски център.