Etihad и Air France-KLM разширяват партньорството си

| от Иван Петров |

Etihad Airways постигна споразумение с Air France-KLM за разширяване на код шер мрежата си. Освен това компанията се е съгласила и да продаде своя дял в Aer Lingus Group PIc, съобщи главният изпълнителен директор на Etihad Джеймс Хоган в интервю пред Reuters.

Хоган добави, че Etihad ще продаде дела си от 4.99% в националния превозвач на Ирландия Aer Lingus, след като IAG, компанията, която е собственик на British Airways и Iberia, заяви, че има намерения да придобие ирландския авиопревозвач.

Повечето полети на Etihad и Air France-KLM ще бъдат код шер полети от тази година, като по този начин се дава възможност на базираната в Абу Даби компания да има достъп до по-голямата част от европейския пазар, каза Хоган по време на годишната среща на International Air Transport Association (IATA/Международната асоциация за въздушен транспорт). Авиокомпаниите все още не са финализирали всички условия на споразумението.

Това споразумение е част от стратегията на Etihad да разширят своята мрежа чрез партньорства с други авиокомпании.

Хоган допълни, че благодарение на код шер споразумението Etihad ще получи достъп до мрежата от вътрешни полети на Air France. Освен това компанията има намерение да добави и нови дестинации в Азия с подписването на такъв тип споразумения с Philippine Airlines, Garuda Indonesia и Malaysia Airlines.

“Освен всичко ние сме и силно заинтересовани да продължим с добрите си взаимоотношения с IAG. Те също дават индикации, че са заинтересувани“, каза Хоган.

Кевин Найт, изпълнителен директор по стратегии и планиране на Etihad, заяви в същото интервю, че авиокомпанията има интерес споразумението с Air France-KLM да бъде „възможно най-обхватно“.

За момента Etihad Airways има код шер полети до 9 дестинации на Air France и 21 дестинации на KLM.

Относно развитието на бизнеса на компанията от другата страна на Атлантическия океан, Найт каза, че Etihad няма планове да пуска нови полети в САЩ в рамките на следващите 24 месеца. Решението на компанията да се съсредоточи върху вече съществуващите маршрути в САЩ се различава от това на конкурентите ѝ Emirates и Qatar Airways, които наскоро обявиха стартирането на полети до 7 нови дестинации в Северна Америка.

Именно това доведе до ескалиране на спора, които превозвачите от Персийския залив и трите големи американски компании водят от началото на годината. American, Delta и United твърдят, че трите авиокомпании от региона са получили повече от 40 милиарда долара под формата на държавни субсидии от правителствата на ОАЕ и Катар, което им е позволило да увеличат капацитета по основните маршрути от и към САЩ, което е довело до дъмпинг на цените на билетите и директна кражба на пазарен дял.

И трите авиокомпании от Персийския залив отричат твърденията на своите конкуренти. Etihad не веднъж е казвала, че компанията е длъжна да изплаща заеми, а не субсидии, на единствения си акционер, правителството на Абу Даби.

 
 
Коментарите са изключени за Etihad и Air France-KLM разширяват партньорството си