Докато напрежението между трите американски авиокомпании American Airlines, Delta Air Lines и United Airlines и авиокомпаниите от Близкия Изток Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways продължава, последните няма да се спрат пред нищо, за да открият нови маршрути в САЩ, само за да докажат своята гледна точка в спора.
Последната новина дойде от шефа на Emirates, който „предполага“, че Филаделфия ще бъде 11-тата дестинация на превозвача в САЩ. Разкриването на тази информация стана на пресконференция по-миналата седмица, когато Тим Кларк, междувременно сподели, че авиокомпанията е в преговори с летището и общинските лидери във Филаделфия, за да направят града своята следваща дестинация в САЩ.
Кларк бе в Националния пресклуб във Вашингтон, където представи 400 страници опровержение на твърденията от американските авиокомпании, че Emirates несправедливо е субсидирана от правителството на Дубай и използва финансовите си позиции, за да се разшири в САЩ за сметка на трите големи американски превозвача.
Пет нови маршрута са планувани до САЩ
Пет нови маршрути са били обявени от тройката от Близкия Изток, включително този до Филаделфия. В края на март Emirates обяви, че 10-тата дестинация в САЩ ще бъде Орландо, с ежедневни полети от 1 септември, изпълнявани от 777-200LR на авиокомпанията.
Малко повече от месец по-късно Qatar Airways направи изявление, че ще започне ежедневни полети до Лос Анджелис на 1 януари 2016, използвайки самолети 777-200LR, както и всекидневни полети до Бостън, започващи на 16 март 2016, изпълнявани от A350- 900. Преди няколко седмици превозвача от OneWorld обяви, че ще направи Атланта своята 10-дестинация в САЩ от 01 юни 2016.
Etihad Airways в момента няма планове за допълнителни дестинации в САЩ, освен четирите полета дневно, които ще започнат през следващите 12 месеца.
Според Тим Кларк представители на американските летища се редят на опашка пред вратата на офиса му, за да бъдат добавени към мрежата на авиокомпанията. По повод новината за Филаделфия Кларк е добавил: „Те не са единствените, които искат да летим до града им.“ Освен това бяха разкрити и летищата, опитващи се да се свържат с превозвача:
Летища, които вече обслужват превозвачите от Залива: Маями – Qatar Airways и Атланта – Qatar Airways от 1 юни.
Летища, които все още не обслужват превозвачите от Залива: Минеаполис / Сейнт Пол, Лас Вегас, Балтимор / Вашингтон, Кливланд, Финикс, Бъфало, Питсбърг, Денвър, Детройт и Сан Хосе.
Двойно присъствие на авиокомпании от Близкия Изток във Филаделфия
Ако и когато Emirates започнат полети до Филаделфия, то те ще допълват ежедневните полети от Qatar Airways, които стартираха маршрута на 2 април миналата година. Пристигането на базираната в Дубай авиокомпания в града от щата Пенсилвания ще бъде тежък удар за близкия Питсбърг (само на 430 км), който вече знаем, че ухажва Emirates, но все още не е успял да привлече някой от трите превозвача.
Въпреки че нюйоркското летище Нюарк, което е още по-близо до Филаделфия (на 130 км) не е споменато от Тим Кларк, изглежда е извън радара на авиокомпаниите и продължава да бъде пренебрегвано от голямата тройка на Близкия Изток.
Индийския пазар
За определяне ключовите пазари, към които Emirates ще се фокусират от Филаделфия, е използван OAG Traffic Analyser. Резултатите са получени от разгледаните годишни еднопосочни резервации за 2014 г. за трафик от Филаделфия и преминаващ през междинни точки като Лондон Heathrow, Франкфурт и Доха, за достигане до крайни дестинации в рамките на маршрутната мрежата от 126 световни дестинации на Emirates. Разгледани са само логично последващи връзки с градове от Африка, Близкия Изток и Азия, тъй като е малко вероятно примерно по линията Филаделфия – Будапеща да изберете да летите през Дубай. На пръв поглед индийските дестинации са най-вероятната цел на хода на Emirates, осигурявайки пет от най-добрите възможности. (виж графиката в галерията)