В началото на месеца Austrian Airlines и цялата група на Lufthansa обявиха нова ценова стратегия за нискотарифни билети, за да се конкурират по-добре с нискобюджетните авиокомпании като Ryanair.
От Austrian Airlines твърдят, че новият ценови модел ще се хареса на „търсачите на сделки“ и ще предостави на пътниците повече възможности. Пътниците вече ще могат да плащат за допълнителен багаж, достъп до бизнес салона или гурме ястия, които да бъдат сервирани на полета.
Изпълнителният търговски директор на AUA Андреас Ото заяви на пресконференция, че икономичната класа за полети в рамките на Европа ще бъде разделена на три отделни ценови класи от началото на септември. Първият клас ще бъде известен като „light“ и няма да позволява чекиране на допълнителен багаж. Другите две класи ще бъдат „classic“ и „flex“.
Билетите от клас „light“ ще бъдат с 10% по-евтини от сегашните най-евтини билети, известни като „redtickets“, които са 99 евро.
Андреас Ото се аргументира с факта, че една трета от всички пътници на AUA пътуват само с ръчен багаж, без да чекират допълнителни куфари, и така плащат за услуга, която не ползват. Всеки полет ще има определен брой на билети от клас „light“, но за момента не е ясно колко ще струва ако има нужда да се доплати за допълнителен багаж.
Lufthansa и Swiss също смятат да използват новия тарифен модел, който наподобява бизнес стратегиите на нискобюджетните авиокомпании като EasyJet и RyanAir.
Ото призна, че бюджетните авиолинии растат с много по-високи темпове от традиционните авиокомпании. Той също така допълни, че AUA наблюдава 50%-на загуба от пазарния дял на Vienna International Airport за последната година.
Друга австрийска авиокомпания Niki и нейната компания майка Air Berlin също планират подобна опция при ценообразуването от май тази година, известна като „JustFly“.