Alitalia обмисля да последва примера на IAG и да напусне AEA

| от |

Alitalia може да последва примера на IAG, собственик на British Airways, и да се откаже от членството си в Association of European Airlines (Асоциацията на европейските авиокомпании), тъй като не е съгласна с водената политика на протекционизъм срещу авиокомпаниите от Персийския залив.

Превозвачите от Персийския залив са и най-големите акционери в Alitalia и British Airways.

„Необходим е силен сигнал и другите авиокомпании вече са го направили“, каза главният изпълнителен директор на Alitalia Силвиано Касано. 49% от акциите на базирания в Рим превозвач са собственост на Etihad Airways PJSC. Alitalita ще разгледа всички „плюсове и минуси“ от подобна стъпка и ще вземе решение относно членството си в рамките на дни, допълни той.

AEA директно нападна бързата експанзия на базираната в Абу Даби Etihad, базираната в Дубай Emirates и Qatar Airways. Qatar Airways притежава почти 10% от акциите на IAG от 2011 година насам. Асоциацията изказа своите опасения, породени от загубения дял на пазара на полети на дълги разстояния на Air France-KLM и немската Lufthansa AG.

Etihad закупи дял в Alitalia през изминалата година и по този начин увеличи мрежата си от чуждестранни авиокомпании, които да използват транспортните хъбове в Близкия изток за полетите си между Европа, Азия и Африка, вместо летища като парижкото Charles de Gaulle или Frankfurt International.

В САЩ, Delta Air Lines Inc, American Airlines Group Inc и United Continental Holdings Inc лобират пред правителството да ограничат експанзията на своите близкоизточни конкуренти, обвинявайки ги в получаването на нелоялни държавни субсидии в размер на 42 милиарда долара през последното десетилетие, които са финансирали бързите темпове на растеж.

Според Касано превозвачите от Персийския залив „помагат за либерализация на бизнеса и по-добра конкуренция“. Той също така допълни, че „това е много добре за пазара.“

Решението на Alitalia да напусне базираната в Брюксел асоциация ще раздели авиокомпаниите в Европа на два основни лагера, които имат различни мнения за бързия растеж на Etihad, Emirates и Qatar Airways. Авиокомпаниите под шапката на IAG Group SA British Airways и Iberia оттеглиха своите членства от AEA на 31 март тази година.

Законите на ЕС забраняват на авиокомпаниите в блока да продадат повече от 49% от акциите си на чужди групи, в САЩ тази граница е 25%. Qatar Airways стана най-големият акционер в IAG по-рано тази година, купувайки 9.99% от акциите на групата. Изпълнителният директор на IAG Уили Уолш беше за разширяването на Qatar много преди сделката. Групата беше и спонсор на Qatar за присъединяването на авиокомпанията към алианса Oneworld.

\\ Bloomberg

 
 
Коментарите са изключени за Alitalia обмисля да последва примера на IAG и да напусне AEA