Компанията Hanna-Barbera е създател на някои от най-добрите анимационни филми, с които са израснали няколко поколения. Най-вероятно сте гледали техни продукции, но освен революционери в анимацията, господата са известни и с особен бизнес нюх. Историята им започва някъде през 1957 г. с помощта на Джоузеф Барбара и Уилям Хана. Те дават на света Семейство Флинстоун, Джетсън, Скуби-ду и много други. Цели две десетилетия ще държат титлата за най-добро анимационно филмче – Том и Джери, което ще се превърне в сертификат за качество на конкуренцията.
Двамата съдружници могат да се похвалят с много успехи, но интересното е, че и двамата са от двата края на САЩ и никога не са се срещали, преди да дойде време за създаването на фирма. Хана се ражда през 1910 г. в Мелроуз, Ню Мексико и от най-ранни години се насочва към изкуствата и анимацията, след гимназията ще изкара няколко курса по журналистика и инженерство, но страстта му наистина се развива в института по изкуства в Лос Анджелис.
През 1930 г. започва да работи като аниматор за Metro-Goldwyn Mayer и през следващите няколко десетилетия ще работи върху редица анимационни филмчета, които му дават възможност да стигне до създаването на анимационния герой Том.
Джоузеф Барбара е роден в Ню Йорк и също има интерес към анимацията. Преди да открие изкуството, учи за счетоводител. По-късно решава да посещава института в Ню Йорк и учи анимация в студиото Van Bueren. Същият ще бъде потърсен от MGM. Той също ще има възможност да работи по различни проекти.
Корпорацията е достатъчно голяма, за да държи двамата партньори много далече един от друг. Едва през 1937 г. се осъществява срещата им, при това върху общ проект.
Двамата бързо разбират, че имат далеч по-смели идеи и точно по тази причина обмислят да създадат и своето собствено студио. Пускат и първото си филмче „Puss Gets the Boot“. Анимацията става хит за една вечер, а след това идва време и за други интересни проекти. През 1957 г. официално се разделят с MGM и се насочват към създаването на тяхно собствено студио. Там се раждат :The Huckleberry Hound Show“, „The Yougi Bear Show“ и Флинстоун.
Последното филмче идва през 1960 г. и е печелившо, защото се излъчва в основните часове на ефирните телевизии. До този момент няма друг подобен хит, който да не е спечелил вниманието на аудиторията. Пускат се игрални филми, а някои от тях са успешни, докато други остават малко по-далече от идеята. Към тях ще открием и пускането на видео игри и още много други. През 60-те и 70-те години се появяват и други популярни филмчета като Jetsons и Scooby-Doo. Смърфовете също са техни проекти. Всяко едно филмче може да се похвали с нови оригинални и запомнящи се герои. Накрая ще е необходимо за всяко едно студио да признае, че именно Hanna-Barbera са най-доброто студио за времето си.
През 80-те и 90-те години, когато вече са показали как наистина трябва да изглежда една анимация, останалите студиа вече имат отговор и започват да развиват подобни формати. Променя се и вкуса на самата аудитория, която иска малко по-сериозни и интересни предложения в индустрията. Уилям Хана напуска този свят през 2001 г. и ще остави всичко в ръцете на Джоузеф Барбара, който продължава да работи до последния си час през 2006 г.
Компанията продължава да съществува, но ще открием, че Hanna-Barbera се смята за влиятелна и успешна марка, която доставя иновации в това изкуство и завещава една чиста легенда на своите зрители.
Ако тези заглавия не ви се струват толкова вълнуващи или вече остарели, нека не забравяме, че техни произведения са „The Adventures of Jonny Quest“, „Captain Planet and the Planeteers“ и „The Real Adventures of Jonny Quest“.
Преди всичко ще открием и една от най-големите тайни – създаването на приятелски и семейни филми, които могат да спечелят вниманието на феновете. До днес има филми, които продължават да бъдат популярни и излъчвани в телевизионен ефир. Най-важното е, че двамата създатели инвестират в хардуер и позволяват на своите служители да правят сериите по-бързо и по-лесно, при това на много по-ниска стойност.
Те наистина поставят основите на анимацията, която по-късно ще се променя с помощта на компютри. Преди всичко ще открием, че марката успява да генерира милиони долари и в своя пик няма да има талант, който да не иска да бъде близо до гурутата в тази индустрия. Отговорите са повече от логични в този случай!