Никой не е казал, че органичната химия е лесно нещо. Но за десетки студенти, които посещават курса по този предмет на Мейтланд Джоунс-младши в Нюйоркския университет през пролетта на 2022 г., занятията изглеждат почти невъзможни.
И недоволството им от това става толкова значително, че групата започва петиция срещу Джоунс и колективно дава лоши оценки за преподаването му. Сега в следствие на тези действия Нюйоркският университет реши да прекрати договора си с преподавателя.
Според The New York Times 82 от 350-те студенти на Джоунс са подписали петиция, която критикува неговия стил на преподаване и трудността на курса му след пролетния семестър. Те наричат тона му „снизходителен и взискателен“ и го обвиняват за слабите си резултати на изпита.
„Ние сме много загрижени за нашите резултати и откриваме, че те не са точно отражение на времето и усилията, вложени в този курс“, пише в петицията, според The New York Times. „Призоваваме ви да осъзнаете, че курс с толкова висок процент на отпадане и ниски оценки не успява да взема ученето и благосъстоянието на учениците като приоритет и се отразява зле на факултета по химия, както и на институцията като цяло.“
Много от възмутените студенти – които са там, за да преследват кариера в медицината – смятат, че курсът по органична химия на Джоунс е разбил мечтите им. Но други професори – а и други студенти – се надигат в защита на преподавателя.
„Можете да работите усърдно и да не получите оценка A [еквивалентът в САЩ на нашата оценка 6] по някакъв предмет, само защото е отвъд това, което можете да направите“, пише в Twitter Елизабет Спайърс, професор по журналистика в Нюйоркския университет, както съобщава Independent. „Това не е морален провал, но вероятно трябва да ви подсказва, че не вървите в правилната посока с медицинското училище. Мисля, че това е трудно да се приеме от много студенти.“
Райън Сюе, бивш студент на Джоунс, по подобен начин защитава стила на преподаване на професора.
„Това е голям лекционен курс и също така има репутацията на курс за отсяване“, казва той пред The New York Times. „Така че има хора, които няма да получат най-добрите оценки. Някои от коментарите може да са били много силно повлияни от оценката, която са получили колегите.“
За 84-годишния Джоунс – звезда в областта на органичната химия, който буквално е авторът на учебника по темата „Органична химия“ – уволнението му е по-малко свързано с неговия стила на преподаване и повече с липсата на фокус и отговорност към ученето, която той забелязва сред учащите през последното десетилетие.
„Удивително количество от студентите четат въпросите погрешно“, пише той в имейл до Нюйоркския университет след уволнението си, според The New York Times. След пандемията, добавя той, учениците сякаш загубиха способността си да учат. „Те не посещаваха лекциите, това ви гарантирам“, казва още Джоунс пред The New York Times. „Те не гледаха видеоклиповете, които правих, и съответно не успяха да отговорят на въпросите.“
Но Нюйоркският университет настоява, че уволнението на Джоунс е оправдано.
‘Накратко, той беше нает да преподава и не успя“, казва говорител на университета пред Fox News Digital. „Нюйоркският университет има много трудни курсове и много взискателни преподаватели – но не са повдигат други въпроси относно качеството и ефективността на преподаването, както става тук.“
В изявление за Independent, говорител на Нюйоркския университет добави, че резултатите от оценката на курса на Джоунс „са били най-лошите не само сред членовете на факултета по химия, но и сред всички бакалавърски курсове на университета, и много студенти се оплакаха от неговото пренебрежение, неотзивчивост, снизхождение и непрозрачност относно оценяването.“
Джоунс казва, че не е разстроен от уволнението си – така или иначе е планирал да се пенсионира скоро – но е загрижен какво казва това за висшето образование.
„Просто искам да съм сигурен, че такова нещо няма да се случи на някой друг“, казва той пред The New York Times.
А неговият колега, професорът по химия в Нюйоркския университет Кент Киршенбаум, отбелязва, че улесняването на определени курсове или задоволяването на изискванията на студентите на всяка цена може да има опустошително въздействие върху обществото като цяло.
„Ако не оценявате трансформациите на молекулярно ниво [в часовете по органична химия]“, казва той пред The New York Times, „не мисля, че можете да бъдете добър лекар и не бих искал да лекувате пациенти.“