Шведска компания създаде бургер с вкус на човешка плът

| от |

Ако някога ви е било интересно какъв ли вкус има човешката плът, но разумно сте се въздържали от дегустация, шведската компания Oumph! има решение: кюфте за хамбургер на растителна основа, направено с вкус на човешко месо.

Както съобщава New York Post, компанията първоначално пуска своя странен бургер около Хелоуин 2021 г. заедно с тематична за празника реклама на тема ужаси в своя канал в YouTube.

Но сега те могат да сложат и допълнителен модификатор към бургерa с човешко месо на растителна основа, който между другото печели и награди – през лятото на 2022 г. компанията получава Silver Brand Experience и Activation Lion на фестивала на креативността Cannes Lions.

Самата концепция може да звучи отблъскваща, но очевидно печели точки за креативност. Но другият въпрос, който трябва да зададем, разбира се, е защо? Защо една компания би искала да копира човешка плът в бургера си?

За щастие Хенрик Акерман, глобален бранд лидер на Oumph!, има отговор: „Като малка марка трябва да бъдем смели и готови да прескачаме някои граници и мисля, че тази кампания е добър пример, че правим точно това.“

И докато кампанията със сигурност привлича внимание към марката, тя също така служи и като послание към хората, които заклеймяват месото на растителна основа, че нямало вкус като месото, което се опитва да копира.

Томас Остилия, изпълнителен творчески директор в творческата агенция LOLA MullenLowe, компанията зад рекламната кампания на бургера, нарича това „твърдение, което повечето хора са уморени да слушат, и от което дори са още по-уморени да бъдат разочаровани. Следователно, разбира се, решението е да се направи кюфте на растителна основа с вкус на човешко месо. Храбростта за лансирането на рискована идея, която е 100% в тон с марката, винаги се възнаграждава.“

Идеята, казва Окерман, е да се покаже на хората, че всяко месо – дори човешкото – може да бъде възпроизведено от растения.

Самото кюфте е направено със соя, гъби, пшеничен протеин, растителни мазнини и „мистериозна смес от подправки“, съобщава Insider.

„Нашата мисия е да променим начина, по който хората се хранят, и наше задължение е да използваме креативността като инструмент, за да направим тази промяна“, казва Окерман.

Според Vegconomist, Oumph! за първи път пускат своето дърпано растително свинско в родната си страна Швеция, което среща незабавен успех, след което започват да разширяват дейността си в цяла Европа, включително Холандия, Германия и Обединеното кралство.

До 2020 г. продажбите им скачат с 400% в Обединеното кралство, а в началото на 2021 г. фирмата се разширява и извън Европа – в Австралия.

През юни 2020 г. те придобити от LIVEKINDLY Co., като казват пред Vegconomist: „Нашата цел винаги е била да трансформираме хранителните системи по начин, по който планетата в крайна сметка да може да изхранва 10 милиарда души до 2050 г., а LIVEKINDLY Co. работят със същата цел.“

Оттогава те допълнително разширяват своята продуктова линия, като сега предлагат широка гама от алтернативи с растително месо, включително пушени ребра, бекон, биволски хапки, кебапчета и бургери.

В идеалния случай, казва съоснователят на Oumph! и ръководител на стратегията за напредък Анна-Кайса Лидел, компанията се надява, че чрез създаването на растителни месни алтернативи, които не само улавят вкуса на месото, което претендират да имитират, но и текстурата му, те ще могат да предложат жизнеспособна хранителна алтернатива на скептиците.

Те също така посочват устойчивостта, здравето и жестоките земеделски практики като допълнителни стимули за месоядците да излязат от зоната си на комфорт и да опитат нещо друго.

„Тъй като потребителите стават все по-наясно с широко разпространената употреба на антибиотици в промишленото животновъдство, вярвам, че ще започнат постепенно да правят по-селективен избор в това, което ядат“, казва Лидел. „Вярвам, че много хора ще се присъединят към растителното движение до голяма степен по здравословни причини, а не по по-холистични… Мисля, че ще бъде по-често хората да не поставят строг етикет върху диетата си, а да имат за цел да се хранят по-умно, както по лични здравословни причини, така и заради здравето на планетата.“

Кампанията на компанията за „човешко месо“ в крайна сметка е просто още едно стъпало по пътя към постигането на тази цел.

Съоснователят на Oumph!, корпоративен готвач и ръководител на иновациите Андерс Линден описва перспективата за разработване на бургер с човешки вкус като „вълнуваща и малко плашеща.“

„Това е нашият най-добър и странен начин да покажем, че е възможно да се създаде всякакъв вид храна, като се използват само растения.“

 
 
Коментарите са изключени за Шведска компания създаде бургер с вкус на човешка плът