През 1989 г. започваме да ставаме свидетели на първата технологична революция в света. След доста сериозни опити и някои автентични електронни игри, които познаваме с имена като „Вълкът и яйцата“, Nintendo пуска заветната и много специална 8-битова преносима конзола за всеки млад геймър. Nintendo GameBoy излиза на пазара през 1989 година. И разбира се е нещото, което всеки иска да притежава, защото най-накрая децата спират да плачат за ранно прибиране и зомбиране пред телевизионния екран. Благодарение и на Алексей Пажитинов, който предоставя играта Tetris, започва да се поставя началото на една революционна технология!
И така след официалното пускане на 31 юли в САЩ, а след това и на 28 септември в Европа, почти всяко дете иска да притежава преносимата конзола, която е с доста сериозни размери и тегло, но въпреки това може да се събере в двете ръце на младия играч. Освен това идва с доста по-издържливи батерии, адаптер и няколко игри. Дисплеят е монохромен LCD с 47х43 милиметра размери. Процесорът пък е специална технология на Sharp и за времето си е разполагал с впечатляващите 4.19 MHz скорост. За времето се оказва, че точно тази мощност е напълно достатъчна за игри като Mario Land, Alleyway, Tetrirs, Tennis и други. По-късно ще се появят още редица игри, които се продават на малки дискети и дават възможност за изграждането на много специална колекция.
Ключово решение на Nintendo е употребата на специални презареждащи се батерии, които значително спестяват покупката на добре познатите 4 батерии. Това е само едната част от положителните възможности на тази джобна конзола. Другата се изразява в създаването на огромен архив от игри, които през следващите години да заливат пазара. През 1989 г. Nintendo е в своя апогей и осъзнава, че е в позицията да създава редица шедьоври. Конкуренция има в лицето на Sega, които по-късно създават своя джобна конзола. Nintendo е компанията, която практически може да носи Apple реномето в света на конзолите – рано или късно всеки се опитва да копира нейните произведения.
Връщайки се обратно на GameBoy, трябва да разберем, че скромния старт на конзолата, чиято продуктова линия ще продължи години напред, е официално подсилена от огромното количество игри.
За периода от 21 април 1989 г. и официалното пускане в Япония до 30 март 2001 г. са произведени около 1049 заглавия. Един поглед показва, че може да откриете значитено по-малко предложения за днешните конзоли, макар и интернет да позволява редица възможности за повече оригинални заглавия. GameBoy с всички недостатъци и малък черно-бял дисплей се превръща в хит на всеки пазар. Представянето му в Япония превръща Nintendo в рекордьор по продажби с цели 300 000 продадени екземпляра, в САЩ се продават всичките 40 000 доставени бройки още през първия ден. Рекламната кампания е сериозна, но не и досадна, а и самият продукт, както и липсата на по-сериозни конкуренти поставя GameBoy като най-желаният подарък от белобрадия старец.
Подобренията през годините също не са малко и много скоро ставаме свидетели на цветен дисплей, още редица игри, някои допълнителни екстри, включително и възможността двама играчи да играят в мрежа с още една или няколко конзоли, а резултатът от всички значителни подобрения е фактът, че GameBoy за цялото си съществуване има около 118 690 милиона продадени екземпляра. Цената на конзолата в САЩ е скромните 89.99 долара през 1989 г. а количеството продадени капки за очи остава мистерия.