Социалната мрежа Twitter препоръча на всичките си 336 милиона потребители да сменят своите пароли. Причината е бъг, заради който паролите на потребителите са били запазени във външен файл без никаква защита.
От Twitter съобщават, че вече са решили проблема. Според компанията няма доказателства, че паролите са изтекли от техните системи или са били използвани по некоректен начин.
Въпреки тогава всички потребители са призовани да сменят своята лична парола като предпазна мярка – при това не само в Twitter, но и във всички други сайтове, където използват същата парола.
От компанията са отказали да коментират кога е открит проблемът и колко пароли са засегнати. Пред CNN те съобщават, че „не става дума за пробив“ в сигурността.
Twitter призовава потребителите да сменят паролите си както с прозорец в сайта си, така и чрез e-mail, в който обясняват ситуацията.
От компанията дават още няколко допълнителни съвета по сигурността – потребителите да включат двустепенно потвърждаване на самоличността си, да избират различни пароли за всеки сайт и да използват мениджър на пароли, за да ги съхраняват.
Главният технологичен директор на Twitter Параг Аграуал туитна извинение за проблема. В него той обяснява, че компанията споделя тази информация, за да помогне на хора да направят „информирано решение за сигурността на техния акаунт“.
We are sharing this information to help people make an informed decision about their account security. We didn’t have to, but believe it’s the right thing to do. https://t.co/yVKOqnlITA
— Parag Agrawal (@paraga) May 3, 2018