5 седмици до Super Bowl: любимите реклами на Ивет Добромирова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес питаме за любимите ѝ реклами Ивет Добромирова, журналист, експерт по публични комуникации и един от основателите на Terminal3.bg.

Рекламите са магия. Не защото е изкуство да караш хората да пазаруват. А защото за огромен процент от тях, ако не са видели реклама на даден продукт, той не съществува. Уважавам онези, които подхождат с нужното уважение към този процес. Уважение към аудиторията, уважение към продукта, уважение към себе си. Както навсякъде и в този “бранш” има виртуозни изпълнения. Моят списък е леко разхвърлян и без претенции да е най-доброто от най-доброто, но той съдържа онези образци, в които има искра. Има не малко каузални реклами. Защото особено много уважавам онези, които надскачат битието и рекламата, за да кажат нещо повече от трибуната на популярността си.

Целият свят в неговото лудо разнообразие е събран от Discovery Channel:

Discovery Channel I love the whole world

Трибуната на Super Bowl с универсалното послание и духа Джон Ленън с дъха на Axe:

Make love, not war Axe Peace

Nike белязаха епохата с този слогън:

Nike Just do it

Според мен Heineken правят революция за това как се конструира цялостната рекламна стратегия. От всичките им спотове избрах този, защото продължавам да се чудя дали той е по-известен или историята за мейкинга му, който разказва за кастинга, на който са избрани всички брадати герои спрямо специфичните им уникални умения:

The Odyssey

The Making off

И защото заговорихме за каузални реклами, ето една, която е банална по своята универсалност, но красива по начин, по който ни напомня, че самият живот е клише.

Giving is the best communication

Няма да съм аз, ако в моя списък няма реклама на Apple. Стив Джобс е икона. Ще се спра преди да се отплесна да говоря за него. Това също е реклама за Супербол. Свалена от телевизионно излъчване, тъй като бива разкрита политически некоректната истина, че в заснемането й са участвали скинари.

Легендарна 1984 на Apple oт 1984

И накрая нещо наистина смешно. Да предизвикаш чуството за хумор на хората в реклама е твърде рисковано, вярвам ще се съгласите. И все пак:

Improve your english

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 
 
Коментарите са изключени за 5 седмици до Super Bowl: любимите реклами на Ивет Добромирова