Ryanair обяви планове да се премести в основния хъб на Lufthansa – международното летище във Франкфурт, съобщава Ройтерс.
Само преди ден германската авиокомпания обяви, че ще намали капацитета си, за да намали натиска върху цените на билетите. Подобна стъпка вече бе направена от British airways.
За разлика от традиционните авиокомпании, бюджетните превозвачи като Ryanair, easyJet и Norwegian се възползват максимално от ниските цени на горивата и предлагат места на промоционални цени по дестинациите с непостоянно натоварване, за да намалят загубите в слабия зимен сезон.
Lufthansa се опитва да отговори на предизвикателството увеличавайки полетите на нискотарифното си подразделение Eurowings. Компанията води преговори за вземане на мокър лизинг на самолети от Air Berlin и завърши операцията по придобиването на Brussels airlines.
В същото време Ryanair продължава с все по-силното си навлизане на германския пазар, където вече успя да увеличи дела си от 8 на 20%, насочвайки се все повече от малките регионални летища към големите транспортни хъбове, за да привлече част от бизнес пътниците.
Ирландският превозвач обяви, че ще започне полети от Франкфурт от лятото на 2017 с полети до 4 туристически дестинации в Испания и Португалия, но предвижда силен ръст на полетите и дестинациите си през зимния сезон на 2017/2018.
Летище Франкфурт е дестинация, избягвана от повечето нискотарифни компании заради високите си такси и увеличеното време за престой на самолетите. Само малко от тях като испанската Vueling и исландската Wow air летят от най-голямото летище в Германия, представлявайки едва 4-5% от трафика срещу средно 20-30% за останалите големи хъбове.
От своя страна Lufthansa има дял от над 60% и притежава 8% от акциите на Fraport. „Обща пресконференция на Fraport и Ryanair в деня, в който обявяваме резултатите си е равносилно на обида“, каза мениджърът на един от водещите акционери на Lufthansa Михаел Гиерсе.
Изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор обяви, че авиокомпанията ще спести 300 млн. евро от разходите си ако получи същите условия като Ryanair и каза, че Eurowings също ще започне с нискотарифни полети от Франкфурт.
Според авиационния консултант Джон Стрикланд това всъщност може да помогне на Lufthansa, тъй като идването на Ryanair няма да удари директно мрежата им, но може да помогне за преговорите със синдикатите за нуждата да се намалят разходите на полетите на къси разстояния.
„На сегашните си цени не би било възможно Eurowings да се състезава директно с Ryanair“, допълва Стрикланд.
Досега самолетите на Ryanair кацаха на летище Франкфурт-Хан, което се намира на 120 км от града. Lufthansa поздрави новия си конкурент в Twitter с:
„Добре дошли на истинското летище на Франкфурт, скъпи Ryanair. Ако се загубите на толкова голямо летище, просто ни се обадете!“
Welcome to the real @Airport_FRA, dear @Ryanair. In case you get lost on such a big airport, just give us a call! #NonstopYou pic.twitter.com/x9rEnsxgYI
— Lufthansa News (@lufthansaNews) November 2, 2016
Отговорът на Ryanair не закъсня: „Изглежда се нуждаете от ваканция, можете да летите с Ryanair за 9,99 евро. Ниските цени пристигнаха във Франкфурт.“
.@lufthansaNews @Airport_FRA Thanks. Looks like you need a holiday. You can fly #Ryanair for €9.99. Low fares have finally come to Frankfurt
— Ryanair (@Ryanair) November 2, 2016