Изкуственият интелект работи с компютърни програми за анализ на огромни масиви данни – например на 170-те милиона храни и напитки, предлагани годишно във всички полети на еasyJet, на 1,5-те милиарда часове, прелетявани всяка година от компонентите на всички самолети, на 1,3-те милиарда търсения на easyJet.com през последните 12 месеца.
Традиционните компютърни технологии просто отчитат и записват такива данни, докато модерните компютърни решения с изкуствен интелект, започват да използват тези данни с цел предвидимост на бъдещи събития. Например предсказването на отказ на даден компонент, така че да може да бъде заменен по планиран начин, елиминира неочакваната повреда, която би могла да доведе до забавяне на полет. Друг пример е предсказването на категориите търсене на определени храни и напитки за всеки полет, така че доставките да съответстват на търсенето на клиентите, без да привършват или надвишават нужното количество.
Изпълнителният директор на easyJet Керълайн Маккол обяснява стратегията за въвеждането на изкуствения интелект:
„От нашия старт преди 20 години, easyJet винаги има предимство с иновациите и последните технологии, които подобряват непрекъснато нашия бизнес. Използването на огромния потенциал на изкуствения интелект чрез ускоряване употребата на научни данни вътре в компанията, ще подобри нашата ефективност, ще намали разходите, увеличи приходите и реализира голяма удовлетвореност сред клиентите.“
Алберто Рей-Вияверде, директор „Научни данни“ в easyJet, коментира:
„easyJet е голяма авиокомпания с опростен модел на действие. Четвърти сме по големина в Европа, всички резервации се правят чрез easyJet.com, летим с един тип самолети и само на къси разстояния. Тази комбинация произвежда огромно количество данни. Прилагането на изкуствен интелект има изключителен успех в обработването на такъв обем от данни. Същевременно предоставя опция за създаване на модели и тенденции, извлечени от базата данни.
Към днешна дата анализите касаят способностите и тяхното диагностициране. Модерният изкуствен интелект е повече фокусиран върху предсказуемите способности, така че да можем да разбираме по-добре бъдещето и плановете за него.“
Други области, в които ще се прилага компютърния изкуствения интелект, включват полетното разписание на авиокомпанията, за да се гарантира, че най-добре отговаря на търсенето на пътниците; развиването на новата програма за лоялност Flight Club, за да предложи повече възможности за задържане на често пътуващите пътници в компанията; използването на големия брой търсения всяка година на easyJet.com, за да се разбере и отговори по-добре на търсенето на клиентите – чрез оптимизиране на дестинациите и полетните часове.
easyJet вече има водеща позиция в областта на софтуерния изкуствен интелект, след прилагането на технологията преди 5 години в системата за управление на приходите. Тази система, разработена към и реагираща на движенията в потребителското търсене, определя цените на билетите. Авиокомпанията вече има около 25 анализатори, които работят в сферата на научните данни. Това повишава техните възможности и им помага да разработват по-интелигентни инструменти за работа.
Иновацията е в ДНК-то на easyJet – от създаването на авиокомпанията преди 20 години, когато промени начина, по който хората летят – до наши дни, когато easyJet има водеща роля в индустрията в дигиталните, уеб, инженерни и оперативни иновации, за да превръща пътуването в по-лесно и достъпно за пътниците. Превозвачът в момента работи по редица иновации като технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID, футуристичните униформи с вградени преносими технологии, инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и проучване на приложенията на други нови технологии като 3D печат.