С пускането на годишния си доклад за пазара в Индия Boeing разкри, че търсенето ще бъде доминирано от тяснофюзелажните самолети (90-230 места) като Boeing 737 или Airbus A320. Тези модели ще се около 1 460 нови самолета или 84% от общия брой на стойност 160 млрд щатски долара.
Широкофюзелажните летателни апарати от порядъка на 200-300 места като Боинг 777, 787, Airbus A330 или A350, ще са 260 на брой на стойност 80 млрд щатски долара.
„Индийската икономика и потенциала за растеж при въздушния транспорт продължават да са силни и затова сме уверени в индийския търговски въздушен пазар“, заяви Динеш Кескар, старши вицепрезидент на отдел продажби за Тихоокеанска Азия и Индия на Boeing.
„Индийският пазар е силно конкурентен и авиокомпаниите се приспособяват с добавяне на капацитет, умерена ценова дисциплина и нови бизнес модели, като например увеличаването на броя на нискотарифните превозвачи.
„Продължаваме да вярваме, че обширното семейство на самолети Boeing отговаря на нуждите на нашите клиенти с превъзходна икономика и горивна ефективност, подобрявайки екологичните показатели и комфорта на пътниците“, добави Кескар.
Нарастващото търсене на нови самолети е в резултат на растящия пътнически трафик. Очаква се регионът на Южна Азия да има средногодишен темп на растеж от 8,6% през следващите години, който е сред най-високите в света.
Индия е традиционно силен пазар за Boeing, тъй като Air India, Jet Airways и SpiceJet оперират основно с тях. Въпреки това по-новите участници на пазара, включително AirAisa India и Vistara, заедно с най-големия нискотарифен превозвач IndiGo, са избрали самолети Airbus.