Ляв завой има. Има и конфликт на интереси

| от |

Премиерът Бойко Борисов, трима министри – Лиляна Павлова, Владислав Горанов и Ивайло Московски, и кметове откриха най-големия пътен възел в България – „Белокопитово“ – Каспичан на магистрала „Хемус“. Пътният възел обаче предизвика поредица от реакции в социалните мрежи, свързани с приложимостта на съоръжението.

Има 20 години закъснение между поръчката и проектирането и пускането на обекта.

Проектът за изграждането на пътния възел е правен още през 1984 г, потвърди и министър Павлова тази сутрин.

Има 14 анекса и надценки към договора с бюджетни пари. Обща цена 66 млн. лева за пет километра магистрала с пътен възел. Пък бил той и диамантен.

Шефът на АПИ коментира тази сутрин, че има няколко предпоставки за избора на „диамантения“ вид на съоръжението вместо „детелината“, част от които са особеностите на терена в този участък на АМ „Хемус“ – близостта със село Белокопитово и с околните водоеми.

„Пътният възел е проектиран с идеята в него да се включат две магистрали – „Хемус“ и „Русе-Варна“, които трябва да имат аналогичен подход“, каза Лазаров. Без да уточнява кога точно се планира стартът на изграждането на магистрала Русе – Варна, той заяви, че рано или късно тя ще бъде построена заради високия трафик по направлението.

Има и виден конфликт на интереси – проектантът и надзорникът са свързани фирми.

Проектантът и строителният надзорник върху изпълнението на новия пътен възел „Белокопитово“ са свързани фирми. Това показва справка в Търговския регистър.

Проектът за участъка на АМ „Хемус“, в който влиза и пътния възел, е на „Пътпроект“ ЕООД.

Компанията е създадена през 1993 г. и е наследник на държавния изследователски и проектантски институт „Пътпроект-София“. От 2013 г. неин управител е Венцислав Валентинов Зарев.

Едноличен собственик на капитала на „Пътпроект“ ЕООД е „Пътинвест-инженеринг“ АД. В съвета на директорите участват три лица: управителят на „Пътпроект“ Венцислав Валентинов Зарев, Евгений Валентинов Зарев и Валентин Венев Зарев, който е и представител на ръководството.

Същата компания обаче е посочена в прессъобщението на АПИ като изпълнител на строителния надзор – т.е. изпълнява супервизия по обекта, проектиран от дъщерната му фирма.

Законът за устройство на територията е категоричен:

Консултантът не може да сключва договор за строителен надзор за строежи, за които той или наетите от него по трудово правоотношение физически лица са строители и/или доставчици на машини, съоръжения, технологично оборудване, както и свързаните с тях лица по смисъла на Търговския закон.

Консултантът не може да сключва договор за оценяване съответствието на проекта за строежи, за които той или наетите от него по трудово правоотношение физически лица са проектанти и/или строители, и/или доставчици на машини, съоръжения, технологично оборудване, както и свързаните с тях лица по смисъла на Търговския закон.

„Ако идваме от Русе, къде е левият завой?“, беше въпросът, задаван в социалните мрежи. За пореден път обществото се съсредоточи върху най-маловажния въпрос. Ляв завой, както се оказа, има. Има и табели, и възможност за преминаване във всички посоки. Има и ред други неща.

 
 
Коментарите са изключени за Ляв завой има. Има и конфликт на интереси