Главният изпълнителен директор на Air Astana Питър Фостър е сигурен, че и други компании ще последват примера на Lufthansa за въвеждане на такса за резервациите, направени през GDS мрежите, а не директно през компанията.
Говорейки пред BBT изпълнителният директор и президент на националния превозвач на Казахстан каза, че въпреки, че не желае да коментира официално политиката на Lufthansa, Air Astana „силно“ подкрепя ходовете за намаляване на разходите от „големите доминиращи доставчици на услуги“.
По-рано този месец Lufthansa обяви въвеждането на „Distribution Cost Charge“, която ще бъде добавена към всички резервации на билети за авиокомпании от Lufthansa Group – Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss – които не са направи през собствената им мрежа за дистрибуция на билети като Lufthansa.com
Таксата беше посрещната с критики от редица хора и компании в сектора. Очаква се да бъде официално въведена от септември тази година.
„Не се съмнявам, че и други авиокомпании ще последват примера на Lufthansa”, заяви Фостър. „Ние изключително много подкрепяме усилията за намаляване на разходите, най-вече защото има определи големи доминиращи доставчиците на услуги, които работя с високи марджини в един пазар, в който крайният клиент е авиокомпанията.“
„В момента авиокомпаниите имат ограничен контрол върху цените и разходите на този елемент от веригата“, добави той.
През 2011 Air Astana влезе в остър спор с основния дистрибутор предлагащ GDS услуги Amadeus заради предполагаемо нарушение на договора. Това доведе до временно спиране на дистрибуцията на билетите по този канал.