Един от двата двигателя на самолета се е повредил при излитането. Неизвестно беше защо и вторият двигател е отказал. Според доклада за катастрофата капитана по грешка е намалил газта към работещия двигател и така го е изключил, без да иска.
Проверката показва и че Ляо Дзиян-Зонг, който е управлявал самолета в момента на катастрофата, се е провалил на тренировка със симулатор през май 2014 година, отчасти, защото знанията му как да се справи с отказ на двигател при излитане са били недостатъчни.
На записите от черната кутия се чува как 41-годишния пилот казва секунди преди падането, че е натиснал грешния педал.
Изглежда е имало объркване в пилотската кабина, докато двамата пилоти са се борили да овладеят самолета, след като и вторият двигател е отказал. Ляо е намалил газта на работещия двигател, но е осъзнал грешката си твърде късно.
От TransAsia не реагираха веднага на новината и обещаха по-късно да направят брифинг, на който да дадат повече информация.