Qatar Airways, която вече е една от най-бързорастящите авиокомпании в света, се опитва да разшири своето глобално присъствие като купи дялове в други авиокомпании.
Главният изпълнителен директор на базирания в Доха превозвач Акбар Ал Бейкър каза, че има намерение да закупи дялове в още авиокомпании. За сега той не желае да даде повече подробности или да каже точно какъв процент би желал да закупи, но каза, че делът няма да бъде по-малък от 5%.
Qatar Airways вече притежава 10% от International Consolidate Airlines Group SA и Акбар Ал Бейкър не веднъж е казвал, че би желал да увеличи своя дял в компанията, която е собственик на British Airways и Iberia. Закупувайки дялове и в други авиокомпании ще даде на Qatar възможност да се конкурира по-добре с друг превозвач от региона Etihad, който вече има големи дялове в италианската Alitalia, Air Berlin и индийската Jet Airways.”
“Ние сме отворени за капиталови инвестиции, стига това да бъде в най-добрия интерес на Qatar Airways за бъдещо развитие и растеж“, каза Акбар Ал Бейкър по време на срещата на International Air Transport Association (IATA / Международната асоциация за въздушен транспорт) в Маями. „Нямаме намерение да излезем на пазара и да купим 5%. Бихме желали да притежаваме по-голям дял.
Ал Бейкър също призова IATA, асоциацията, представляващата по-голямата част от световния авиационен сектор, да вземе страна по спора между трите основни американски компании и превозвачите от Персийския залив. Delta, American и United твърдят, че Emirates, Etihad и Qatar са получили над 42 милиарда долара под формата на нелоялни държавни субсидии, което в директно нарушение на споразуменията за „отворени небеса“ между държавите.
Въпреки притесненията, че Qatar Airways се разраства прекалено бързо на американския пазар, Акбар Ал Бейкър каза, че компанията няма намерение да разширява мащабно мрежата си в САЩ. Компанията в момента лети до 7 дестинации в САЩ и има намерения да добави още само три дестинации – Атланта, Лос Анджелис и Бостън.
Относно плановете си за капиталови инвестиции, Ал Бейкър каза, че съживяването на инвестиционната стратегия на Qatar Airways е започнало след като на компанията е била предоставена възможност да закупи дял от Alitalia през 2014 година.
През ноември той отхвърли спекулациите, че Qatar Airways са заинтересувани от придобиване на дял във Vietnam Airlines. Qatar Airways смятат, че партньорството им с IAG ще помогне на компанията да изгради по-добра мрежи и ще им предостави достъп до пазарите на американския континент. Qatar Airways е член на алианса Oneworld, който включва и American Airlines.