Миналата седмица един мъж загина, а друг e в тежко състояние, след опит да летят без билет от ЮАР до Великобритания.
Двамата мъже са успели да се промъкнат в шасито на Boeing 747, изпълняващ полет от Йоханесбург за Лондон, но единият от тях е загинал, падайки малко преди машината да кацне на лондонското летище „Хийтроу“.
Да оцелееш в колесника на самолет на 3000 метра, почти без кислород и при -56 градуса е почти невъзможно, но кои са най-известните случаи на оцелели пътници без билети в историята?
Пардийп Сайни е единственият човек оцелял по чудо в шасито на самолета по дългия 10 часа полет между Ню Делхи и Лондон.
Той и брат му Виджей успяват да се скрият в шасито на самолета и да прелетят разстоянието от 7000 км в температури, достигащи до -60 градуса.
След приземяването на самолета Пардийп, който тогава е на 22 години, е намерен да се разхожда по пистата от властите на летището. За съжаление 19-годишният му брат загива от студа и пада от самолета по време на снижаването.
Повечето нелегални пътници успяват да се качат на самолетите малко преди излитане, като се покатерят по колелата.
Пред вестник Mirror Пардийп споделя: „Минути след излитането изгубих съзнание. Следващият ми спомен беше как ме арестуваха във Великобритания, където ми казаха, че брат ми е мъртъв.“
Пардийп споделя, че според него брат му е починал бързо, „най-вероятно още преди да сервират първите напитки“ на пасажерите намиращи се само на няколко метра над тях.
Братята са се намирали в различни ъгли в помещението на колесника и не са успели да се сбогуват.
Никой преди това не е успявал да оцелее полет над 10 000 фута (приблизително 3 км). На такива височини няма почти никакъв кислород, което може да доведе до мозъчни увреждания, а температурата е толкова студена, че човек би измръзнал веднага.
Но историята на Пардийп не е с щастлив край, защото му е отказано убежище в Обединеното кралство.
Според експерти шансовете на нелегални пътници, пътуващи по подобен начин, да не бъдат смазани от колелата при прибирането им или да не замръзнат до смърт по време на полета, са минимални.
Но ето и списък на петима късметлии, оцелели по чудо:
Бае Вии е първият нелегален пътник в самолет. 12-годишното момче от Индонезия оцелява 3-часовия полет между Купанг и Дарвин през 1946. По това време Австралия отказва убежище на всички индонезийци по време на войната, но Бае печели симпатиите на нацията и му бива дадено гражданство.
Роберто Виза Егюес оцелява 14-часовия полет между Хавана и Париж, скрит в товарен контейнер, през 2000 година. Но искането му за убежище бива отказано още същата година и той е депортиран в Куба.
Фидел Мрухи от Таити успява да пропътува 6000 км от Папеете до Лос Анджелис с полет на Air France. Той бива открит докато самолетът презареждал с гориво и просто казал, че е искал да види любимия си футболист Зинедин Зидан.
Румънски гражданин, чието име не се съобщава, стига до Лондон от Виена (1200 км) през 2010 година. Обикновено самолетите по този маршрут летят на по-висока надморска височина, но експертите смятат, че поради влошените метеорологични условия самолетът е летял по-ниско и той е успял да оцелее. Той казал на властите, че просто искал да отиде в Англия, за да си намери работа, а защото е гражданин на страна членка на ЕС, на него му е разрешено да остане във Великобритания.
Яаха Абди е само на 15 години, когато през 2014 година оцелява полета Калифорния-Хавана. Той решава да рискува всичко, за да се види с майка си, за която баща му твърдял, че е починала.