То е твое, но всички други го използват много повече от теб. Що е то? Отговорът на тази гатанка е: името, собственото ни име. То е отличителен белег, с който хората ни разпознават, обръщат се към нас, и споделят впечатления. Подобна е и ситуацията с имената на компаниите. Предимството при тях е в това, че те имат възможността в даден момент при тяхно желание да променят името си.
В началото на седмицата Google обяви планове си да престуктурира своята компания, с новото име „Alphabet“ (азбука). Google Inc. ще остане независима компания, дъщерна на Alphabet Inc. Смяната в наименованието на Google е стратегически ход. Фирмата разширява постоянно своята дейност, което налага въвеждането на нова холдингова компания. Google променя името си, за да се хареса на инвеститорите. Tака накратко световната финансова преса определи промяната.
Съществуват и наложителни причини за променянето на името на едно предприятие с друго. Лошата репутацията, старото звучене, въвеждането на нещо ново и различно са само част причините за предприемането на такава сериозна крачка.
В редовете по-долу ще прочетете няколко примера за известни компании стигнали до решението да се борят за потребителския интерес с ново име.
Така например през 1991 компанията Kentucky Fried Chicken – решава да използва познатата ни днес абривиатура KFC. Промяната има за цел да премахне думата „fried“ (пържен), която засилва асоциацията на потребителите за нещо нездравословно.
Срещат се и примери, където нуждата от ново име на компанията е наложителна. До скоро абривиатурата WWF можеше да се тълкува като съкращение на две доста популярни компании. Разликата при тях е в това, че едната фокусира дейността си върху опазването на природата, а другата върху забавлението. Световната федерация по борба (World Wrestling Federation – WWF) – се наложи да промени името си на World Wrestling Entertainment (WWE), заради съвпадението и със „Световния Фонд за дивата природа“ – World Wide Fund for Nature (WWF).
Популрният сайт с лесното наименование Yahoo нямаше да бъде познат на никого днес ако беше запазил първоначалното си дълго име – „пътеводителят на Джери в световната мрежа“.
Производителят на Marlboro, Филип Морис, установява, че името на фирмата носи отрицателен заряд. Затова през 2001 г. той решава да прекръсти компанията на Алтриа Груп.
През 1996 след самолетната катастрофа във Флорида, която струва живота на 110 пътници ValuJet стана AirTran. По-късно компанията бе купена от Southwest.
Промяната е за нещо хубаво. Така се получава и с популярната марка LG днес. Първоначално фирмата е представена на пазара с името GoldStar. След това тя започва произвеждането на нова марка – Lucky, която се продава много добре на пазара. През 1997 г. компанията започва да носи краткото име LG. Слогaн на фирмата става изречението „Life is Good“ – LG, в превод „Животът е хубав“.
Всичко, от което имате нужда се намира в интернет. Напишете вашия въпрос в търсачката на BackRub и вижте какво съвпадение ще намерите. Чудите се какво е BackRub? Така щяхме да наричаме днес Google, ако Лари Пейдж и Сергей Брин преди време не бяха взели решението да променят името на своята компания. Ха, то не им било за първи път. Just alphabet it!, както може би ще се казва един ден. Или може би не.