Катя Михайлова
Най-често срещаните причини, поради които клиентите са недоволни са: когато не са получили каквото искат като продукт или услуга или когато някой е показал грубо и непрофесионално отношение към тях. Тогава клиентите се оплакват и изискват специално отношение.
За да предотвратите загубата на недоволни клиенти е необходимо да усъвършенствате умението си да обръщате положението в своя полза. Ето няколко съвета за това:
Справянето с недоволните клиенти е истинско предизвикателство. Успехът носи истинско удовлетворение.
Много често оплакванията са основателни. По този начин клиентите „алармират за слабите места“. В тези ситуации се опитайте да помогнете по-бързо и по-ефикасно. Като поправите грешката може да спечелите верни и лоялни клиенти.
Изследванията показват, че един недоволен клиент разказва средно на 11 други хора за неприятните си преживявания, а тези 11 могат да разкажат средно на други 5. А един доволен клиент разказва средно на 5.
Обръщайте внимание на оплакванията на клиентите, защото те показват недостатъците в клиентското обслужване. А именно доброто обслужване задържа клиентите и печели нови.