Много е вероятно, че ако имате домакински уред, който сте закупили преди 30 или 40 години, той все още работи. Или ако преди някоя друга година сте решили да го замени с нов, досега сто пъти сте се покаяли.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Срокът на годност на уредите, които имаме е най-голямата жертва на желанието те да се продават повече. За да се продават повече, трябва да бъдат достъпни. Това означава по-евтини, а това означава чупливи.
Само за едно десетилетие, средният срок на употреба на една пералня е намалял с 3 години, е установила британската асоциация за търговия с бяла техника. Сега свържете този спад с падането на цените.
Втора причина за нашата лесна замяна на продуктите е нова онлайн покупка, което разкъса традиционното отношение на потребители с местните сервизи.
От един такъв сервиз, който е с традиция в бранша от 1927 -ма година казват, че хората преждевременно хвърлят повредилите се уреди.
Девет от десет перални и една трета от съвременните телевизори, които се изхвърлят могат да бъдат ремонтирани и да работят като нови, казват сервиза.
Защо толкова лесно изхвърляме домакинските електроуреди?
Казват, че е заради смартфоните. Те ни учат на нови версии и нови функционалности всяка година, оттам и нашето общо очакване, че годността на даден продукт е краткотрайна.