Volkswagen трябва да успее в САЩ, за да победи Toyota

| от |

Босовете на Volkswagen Group се надяват, че ръководената от тях компания ще измести Toyota Motor от първото място сред автомобилните производители в световен мащаб. А най-смелите сред тях се надяват това да стане още тази година. Но успехът на VW ще зависи от представянето на компанията на американския пазар, пише autoclub.bg.

Германският автомобилен гигант реализира 10,14 милиона продажби през 2014, което е покачване с 4,2% на годишна база и за първи път в историята си надскочи психологическата граница от 10 милиона коли. Всички марки на VW, които произвеждат леки автомобили успяха да повишат продажбите си в сравнение с 2013, но Toyota запази първата позиция с 10,23 милиона автомобили.

„Условията на всички пазари са тежки, но всички наши марки имат принос за увеличаването на продажбите на VW Group“, обясни в Детройт главният изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн.

Представянето на VW в Топ 3 на най-големите автомобилни производители в света е впечатляващо. През 2009 продажбите на Toyota и General Motors намаляха през 2009 заради глобалната икономическа криза, а тези на VW растат от 2002 насам.

Основен принос за растежа на продажбите на VW има пазарът в Китай. През 2014 продажбите на VW в Китай се увеличиха с 12%, а този пазар поема 36% от общото производство на компанията.

VW е една от първите чуждестранни марки, които стъпиха в Китай и днес германците имат осем завода в комунистическата държава, като участват в две смесени предприятия. Компанията планира да инвестира 22 милиарда евро между 2015 и 2019 в китайския си бизнес и до 2018 местното производство на автомобили на VW трябва да достигне 4 милиона коли.

Благодарение на драстичния ръст в Китай, VW успя да удвои производството си на автомобили в последните 10 години. Но пазарът в Китай вече се забавя и VW трябва да намери начин да увеличи продажбите си в Щатите.

Което засега не се получава. През миналата година продажбите на VW в САЩ спаднаха с 2%. А леките коли на VW се оказаха единственият голям губещ на този пазар със спад от 10% на продажбите. За тук също са предвидени сериозни инвестиции – 7 милиарда долара до 2018.

VW не успя да спечели на своя страна американците с икономичния седан Passat, но има много по-големи надежди за plug-in кросоувъра Cross Coupe GTE, който ще излезе на пазара през 2016, допълва Money.bg.

Освен това, във VW залагат сериозно и на философията за създаване на различни модели върху една платформа, което ще доведе до сериозно свиване на разходите. В същото време миналата година VW оповести планове да съкрати разходите с 5 милиарда евро и първата стъпка беше натиск към доставчиците на части и компоненти за намаляване на цените на производството им, предназначено за концерна.

 
 
Коментарите са изключени за Volkswagen трябва да успее в САЩ, за да победи Toyota