Очаква се до края на годината да започне работа по новата отсечка между бул. „Ботевградско шосе“ и квартал „Горна баня“.
Строителството на 16 километра метро с 16 станции трябва да приключи през 2019-а година, а стойността на проекта е малко над 400 млн. лева.
Третият лъч на подземния транспорт ще започва от „Ботевградско шосе“, през кварталите „Левски“, „Герена“, „Хаджи Димитър“, до Театъра „Зад канала“. Връзката с линия едно ще се прави на метростанция „Софийски университет“, а с втория лъч – на НДК. След това новата отсечка ще продължава към кварталите „Красно село“ и „Овча Купел“ до „Горна баня“. И
ма идея по новата линия да се движат влакове на автоматично управление, поясни инж. Стоян Братоев:
„Третата линия ще има опция в един момент влаковете да могат да се движат и без машинист. Но на първо време ще започнат с машинист. Унгария миналата година пусна четвъртата си линия по този начин – там влаковете са с опция за автоматично движение“, обясни ръководителят на Метрополитен инж. Стоян Братоев.
Очакванията са новият лъч да обслужва близо 170 хил. пътници.