Toyota или Volkswagen – битката за №1 в света

| от |

Битката за това кой да е №1 в световната автомобилна индустрия предстои да стане още по-оспорвана, поне с оглед на приготовленията на гигантите Toyota и Volkswagen.

През март Toyota представи нова глобална стратегия, а съвсем наскоро стана ясно, че японската компания, която в момента е най-големият автомобилен производител планира да отвори два нови завода, пише autoclub.bg.

В същото време във Volkswagen също планират откриването на нови производствени мощности, като един от тях ще е в Чатанууга, Тенеси.

„Битката за №1 в света ще е много оспорвана, тъй като един срещу друг се изправят двама съперници с широка гама модели, които присъстват успешно буквално на всеки един пазар на света“, обясни Джо Филипи, президент на консултантската компания Auto Trends Consulting.

Топ мениджърите на Toyota постоянно повтарят, че пред компанията не стои целта тя да е номер 1 в света по производството на автомобили, японците планират увеличение на производството си с такива темпове, сякаш още утре VW ще им отнеме короната.

Toyota е №1 в света от 2008 година насам, като единствено през 2011 заради пораженията от ужасяващото земетресение в Япония, отстъпи за кратко от тази позиция.
През миналата година Toyota отчете 10,23 милиона продадени автомобили, пикапи и кросоувър модели. Продажбите на VW в световен мащаб нараснаха с 4% до 10,14 милиона, с което германският концерн изпревари GM с неговите 9,92 милиона коли. Големите босове на VW не крият амбициите си – до 2018 Volkswagen Group трябва да е най-големият автомобилен производител в света.

„VW се представя по-добре в Южна Америка, Китай и Европа – обясни Стефани Бринли, старши анализатор в HIS Automotive. – Но в същото време Toyota се представя много, много по-добре в САЩ.“

И двата гиганти имат слаби места. Toyota на практика пропусна да се възползва от бума на автомобилния пазар в Китай, основно заради дългогодишното противопоставяне между Япония и комунистическата държава.

От своя страна VW не успява да се наложи в Щатите – пазар, на който преди години германската марка властваше благодарение на оригиналния Beetle.
В последните години VW Group се разраства с впечатляваща скорост, последната придобивка на компанията е Porsche – германската марка беше купена през 2012 година.

Според някои наблюдатели, VW може да застигне Toyota още тази година, тъй като президентът на японската корпорация Акио Тойода вече предупреди, че 2015 може да не е толкова успешна за компанията с оглед на спада в търсенето на нови автомобили в Япония.

Но пък VW ще пострада от рецесията, която обхваща пазара в Китай. След десетилетие на двуцифрен ръст на китайския пазар, за 2015 се очаква той да нарасне едва с 8%. / money.bg

 
 
Коментарите са изключени за Toyota или Volkswagen – битката за №1 в света