Под заглавие „Забравете Индия … кол центровете се преместиха в България“ лондонският вестник „The Independent“ обобщава, че британските компании изнасят дейността си все по-близо до Великобритания.
„Следващия път, когато вдигнете телефона, за да платите сметка, да резервирате почивка или билети, е възможно да не говорите с офис в Кардиф, Съндърланд или Бангалор, а с човек в един от увеличаващите се кол центрове в България“
Британските компании Томас Кук (Thomas Cook), и Бей (eBay), Скай (Sky), Сийтуейв (Seatwave) и Зумба фитнес (Zumba Fitness) са изнесли някои аспекти от потребителските си услугите в България, посочва изданието.
Според публикацията тази тенденция навежда на мисълта, че Индия може тихомълком да изгуби в крайна сметка короната си на световна столица на кол центровете.
Фирмата на британския бизнесмен Джонатан Гладуиш е една от няколкото, занимаващи се с аутсорсинг, които привличат компании в София.
По думите му през 2008 година, когато той се е установил в София, България е била неразработена територия и на практика безизнесени услуги на компании. „Всичко се промени. През този период аз разбрах колко добре образовани са младите хора тук – около 93 процента от персонала ми са висшисти или надграждащи висшето си образование, които искат да работят за мен две, три или дори четири години, преди да продължат напред“ посочва Джонатан Гладуиш.
Той спестява 30-40 процента, премествайки дейността си в Източна Европа. Гладуиш сравнява ситуацията в България със ситуацията във Великобритания, където на работата в кол център често се гледа като на „временна мярка“ за висшистите.