Днес в САЩ има 5 милиона по-малко абонати на кабелна телевизия в сравнение с 2010-а, а основното обяснение е, че се намираме в началото на историческата промяна, в която потребителите преминават от гледане на телевизия към гледане на видео.
Според Сити Рисърч, с изключение на Олимпиадата в Лондон, телевизиите отбелязват само негативни рекорди от септември 2011 г. до днес. Въпреки че рейтингът пада на всички телевизии, ситуацията е далеч по-трагична при големите кабелни мрежи заради сериозната конкуренция, най-вече при тематичните кабелни канали със скъпа продукция, като AMC и HBO.
Рейтингите падат и за големите телевизионни събития като плейофите в бейзбола или финалите на NBA. Мачовете от първия финал на „Чикаго Булс“ срещу „Лейкърс“ през 1991-а са гледани средно от по 23,9 милиона души, а през 1998-а те са били 29 милиона. За сравнение мачовете от първия финал на Леброн през 2007 г са гледани средно по 9,3 милиона души, а последният финал през 2013 г. е гледан от 16,2 милиона.
2013 -та, може да бъде първата от последните 5 години, в която броят на кабелните абонати в САЩ ще падне под 40 млн. Намаляването на телевизионните зрители притеснява сериозно телевизиите защото парите от реклами започват бавно да се преместват заедно с аудиторията.
Това не означава, че хората не гледат видео съдържание, те просто не гледат телевизия, а предпочитат да гледат видео съдържанието (включително телевизионни предавания и сериали) в удобно за тях време и място. Това се случва най-често на настолните компютри вкъщи или на мобилни устройства. Около 40% от целия трафик на YouTube идва от мобилни устройства.