„bTV организира благотворителна разпродажба на дрехи от екранния гардероб на едни от най-любимите лица на bTV Новините. Над 10 хиляди артикула, с които водещите и репортерите на медиата са представяли всички гледни точки в новинарските емисии през последните години, ще бъдат предложени на зрителите на преференциални цени.“
Това съобщение, качено на сайта на първата частна национална телевизия в четвъртък, по нищо не показваше, че само ден по-късно, ще може да се използва за масови шеги в мрежата.
В късния следобед на петъчния ден дойде новината, че емблематичното лице на bTV Новините – Ани Салич, преминава в конкурентната Нова телевизия. Очаквано или не, тази транзакция сложи точка на телевизионната разпродажба за 2013-та година.
В средата на август 2012г. Дидие Щосел пое ръководството на „Нова Броудкастинг Груп“ от неуспялата надежда Светлана Василева. Преди това тя ръководеше TV7, Fox Life и Fox Crime, както и bTV.
Щосел пристига в България през 2005-та година, когато купува музикалната ММ. През 2006 г. придобива каналите „Диема“, а година по-късно негов партньор става MTG.
През 2008 г. двете компании придобиват Нова чрез общата си фирма „Болкан медия груп“. През 2009 г. Щосел става зам.-председател на борда на директорите.
Добър мениджърски нюх, познаване на родната действителност или сляпо доверие в тъщата си ( в едно интервю той признава, че „Кеворкян беше идея на тъща ми“).., на каквото и да разчита, очевидно му върви.
През тази година Нова телевизия чувствително подобри програмата си, вдигна рейтинговите си позиции и излезе под прожектора на рекламодателите. Ако сте следили внимателно, лесно можете да си отговорите на въпроса:
Как се изгражда лицето на една телевизия?
Като откраднеш това на конкурента си.
Това е най-лесния отговор. Очевидно Щосел го знае, защото транзакциите, които успя да направи, прекроиха облика на канала.
Досега в Нова телевизия преминаха две от най-ярките лица на bTV – Ани Цолова и Виктор Николаев. Към тях се присъедини и продуцентът на сутрешния блок – Валерия Чанкова.
Наскоро Нова прибраха и изпълнителния продуцент на bTV Новините Дарина Сарелска. Тя стана директор на „Новини и актуални предавания”. В нюзрума на канала са вече и репортерът Ивайло Везенков, както и водещият на новините Богомил Грозев.
Миролюба Бенатова също вече се изявява от екрана на Нова със специални репортажи, продуцирани от „Телеман“.
„Тази стъпка е само част от стратегията ни да се превърнем в лидер в отразяването на новините и създаването на актуални предавания. Доказателство, че вървим в правилната посока са високите резултати, които вече постига изцяло обновеният сутрешен блок, който след своя старт регистрира 60% ръст в зрителската си аудитория, в сравнение със същия период на миналата година”, каза преди близо месец Дидие Щосел.
И сега – 18 години по-късно, Ани Салич отново си е у дома – от Нова започва телевизионната си кариера през 1995 г. като водещ на авторското предаване „В сърцето на София“.
„Всеки, който има желание да се сдобие с дреха от гардероба на своите любими телевизионни водещи … може да го направи …“
Така продължава съобщението на bTV за гардеробната разпродажба. Очевидно е, че толкова много дрехи вече не са им нужни. Но означава ли това, че вдигат бялото знаме, готови да предадат лидерската си позиция? Още не.
Последният опит, говори се, са готвени рокади в „Тази сутрин“. Мариана Векилска и Антон Хекимян може би ще са новите Генка Шикерова и Константин Караджов. Но…, опитите за запълване на пробойни в програмната схема, доказано е, не са печеливши. Ако от bTV не вярват, нека попитат бившите шефове от Нова. Не са малко.
Допълнена на 21.12.2013 в 18:28ч.
bTV публикуваха на сайта си позиция по повод новината за напускането на Ани Салич:
„Във връзка с решението на Ани Салич да приеме предложение за работа в Нова ТВ, и в духа на предстоящите празници, преди всичко искаме да благодарим на топ водещите, репортерите, операторите и продуцентите в нюзрума на bTV, които през последните 6 месеца също получиха много атрактивни предложения за работа от конкурента ни, но не ги приеха. Всички те избраха да останат лоялни към bTV, въпреки трудностите, свързани с многобройните промени в ръководството на медията на международно ниво.
С годините bTV е доказала, че е школа за качествени кадри. И то не само по отношение на водещи на новини и предавания. До голяма степен медията дължи своите високи резултати и на хората зад кадър, без които и успехът на лицата не би бил същият. Именно заради този екип, който не се спира пред временни трудности, bTV вече 13 години заема водещото място на българския телевизионен пазар.
В същото време последните действия на Нова ТВ са категорична илюстрация на тоталната й немощ да даде стойностна алтернатива в ефира. Липсата на творчески и концептуален ресурс на конкурентната медия да създаде свои собствени силни лица и облик спъва развитието на целия пазар. Така се ощетяват първо зрителите, принудени да гледат опити за създаване на огледален образ на bTV, но също така и рекламодателите. Медия, която има амбиции да се развива, става неубедителна, когато за пореден път купува готови лица и концепции. Благодарим на Нова ТВ за признанието за неоспорим професионализъм и лидерство на bTV, макар да е изразено по необичаен начин.
Колкото и да тежи раздялата с лице, създадено и развивано от bTV в продължение на 13 години, за нас това е преди всичко възможност. Политиката на Нова ТВ да изкупува кадрите на bTV ни дава шанс за откриване и развитие на нови, млади професионалисти, което е единственият начин да запазим водещата си позиция и занапред.
Весели празници!“