Печалбата на Теленор България преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за цялата 2014 г. се увеличава с 8.5% на годишна база, докато показателят за печалбата на компанията преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи нараства с 4 процентни пункта и достигна 38%. Това съобщиха от мобилния оператор.
Печалбата преди данъци, лихви и амортизации за последното тримесечие на 2014 г. нараства с 18,4% в сравнение с последното тримесечие на 2013 г., най-вече в резултат от подобреното управление на разходите на компанията, посочват от там. Показателят за печалбата на Теленор преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи за последното тримесечие на 2014 г. също отбеляза увеличение от 5 процентни пункта, в сравнение със същия период от предходната година.
Общите приходи на Теленор за последните три месеца на 2014 г., се увеличиха с 1,4% в сравнение със същия период 2013 г.1, докато приходите от услуги отбелязаха ръст от 4,2% въпреки ефекта от регулаторната намеса върху цените за роуминг и благодарение на по-доброто представяне на компанията в сегмента на частните потребители, което напълно компенсира спада на продажбите в корпоративния сегмент, породен от силната конкуренция.
Приходите на Теленор от услуги за пренос на данни продължиха да растат и се увеличиха с 35,1% в сравнение със същия период на 2013 г., благодарение на засиления фокус на оператора върху услугите за мобилен интернет.
Към края на тримесечието, общата клиентска база на оператора достигна 3,9 милиона2 или с 2,4% по-малко от края на 2013 г. на фона на общо проникване на мобилните услуги в страната, оценено на над 140%. Клиентите на абонаментните програми на Теленор надминаха 2,7 милиона, или с 0,5% ръст на годишна база и към края на 2014 г, представляваха над 70% от всички клиенти на компанията.
Броят на клиентите на предплатените услуги на оператора отбеляза спад от 8,5% в сравнение с последното тримесечие на 2013 г., най-вече в резултат от проведената консолидация на предплатените планове на компанията.
Средното месечно потребление на абонат през последното тримесечие на 2014 г. бе на нивото от година по-рано, докато средният приход от абонат за тримесечието достигна 11,50 лв., което е ръст от 4.1% на годишна база.
Финансови резултати на Теленор за четвърто тримесечие и цялата 2014 г, сравнени със съответните периоди на 2013 г. / money.bg