Марките, които бяха най-разпознавами преди, за поредна година губят позиции в сравнение с технологичните компании.
Apple е най-скъпата марка в света според годишното изследване на Interbrand. Компанията е оценена на 170 милиарда долара, което е скок с 43% от 2014 година.
Големият конкурент на Apple – Google – също бележи ръст. Цената на компанията скача до 120 милиарда долара, което е с 12% повече от миналогодишната й оценка.
Двете глобални марки изпреварват компании като Coca Cola, Microsoft и IBM. BMW и Mercedes-Benz дори не попадат в първата десетка, въпреки че също бележат ръст – 9% и 7% съответно.
Nike също се е изкачила в класацията до 17-о място с ръст от 16%, а като цяло е оценена на малко над 23 млрд. долара. Facebook скача с 54% – до малко над 22 млрд.
Скандалът във Volkswagen донесе спад от 9% в мнението за компанията за тази година, спрямо миналата. Автомобилният гигант е сред марките с най-голям спад в оценката за периода 2014-2015.
В галерията може да видите най-скъпите марки за тази година, според проучването на Interbrand, както и тези с най-голям спад.