shareit

Строим АМ „Хемус“ със собствени пари

| от |

2020 г. трябва да имаме изцяло изграден магистрален пръстен. Това заяви директорът на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров по време на конференция, организирана от Камарата на строителите в България. На събитието участници бяха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, министърът на транспорта Ивайло Московски и екоминистърът Ивелина Василева.

Магистралният пръстен включва цялостното трасе на АМ „Струма“, АМ „Хемус“, АМ „Марица“ и построената вече АМ „Тракия“, допълни Лазаров.

В момента в процес на изграждане са АМ „Марица“ Лот 1 и Лот 2, Лот 2 на АМ „Струма“ (Дупница-Благоевград), както и лот 4 (От Сандански до границата с Гърция). Към този момент най-рисков е именно последният проект, където строителството е приключило на 55%.

Очаква се цялата АМ „Марица“, да е готова през юли месец догодина, по-късно през октомври ще се открие и лот 2 на АМ „Струма“.

През 2015 г. пътната агенция се очаква да обяви и конкурси за строителството на скоростния път Видин – Ботевград в частта от Видин до Монтана, каза още Лазаров.
Министър Лиляна Павлова заяви, че в пътния сектор за периода 2014-2020 година Европейската комисия на този етап отпуска средства само за довършването на Лот 3 на АМ „Струма“. По отношение на АМ „Хемус“ с ЕК не е постигнато съгласие на този етап и тя най-вероятно ще се изгражда с пари от бюджета и със заемни средства.

По отношение на АМ „Струма и лотът през кресненското дефиле Павлова заявим че той е разделен на 3 части. Първата е от Благоевград до Крупник, който е с дължина от 17 км. Третата е трасето от Кресна до Сандански която е с дължина 23 към. Тези две трасета са с индикативна стойност (предполагаема цена) от съответно 180 и 240 млн. лева.

По отношение на третата, част която е предвидена да пресече самото Кресненско дефиле в момента се работи по няколко варианта по които това да се реализира. Припомняме, че доскоро вариантът това да става с дълъг тунел бе най-вероятен. В началото на тази година обаче строителният бранш заяви, че е възможно трасето да бъде изпълнено и по друг начин като сериозно се намали размерът на тунелните съоръжения.

По думите на Павлова ако се запази вариантът с изграждане на тунел то той ще струва над 560 млн. лева.

Регионалният министър припомни пред строителите, това което каза в края на миналата седмица във Варна. Тогава тя заяви, че през следващата година ще бъде даден старт на строителството на АМ „Хемус“ от Ябланица до пътния възел за Плевен и Ловеч участъкът е с дължина от 60 км и Павлова заяви, че той ще струва около 520 млн. лв.

Вторият етап е разделен на 3 лота и предвижда участъка от посочения по-горе възел до Велико Търново, неговото строителство също е над 540 млн. лв, каза още Павлова.
От Велико Търново до Белокопитово, което е третият етап,, участъкът ще струва около 720 млн. лв, каза още Павлова. Тя обаче посочи че вторият и третият етап ще бъдат пуснати на търг под условие, че се намерят пари в бюджета или от заемни средства.

Министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията говори по темата за железопътното строителство. Той заяви, че през следващия програмен период до 2014-2020 г пари ще има за отсечката от Септември до Елин Пелин, които ще дойдат по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“. Отсечката от Елин Пелин до София, както и тази до Драгоман ще може да се изгради със средства по механизма Свързана Европа.

Резервни проекти са Русе-Варна, Карнобат-Синдел и Видин – Медковец, заяви Московски. Той допълни, че са предвидени средства и за осъществяване на е-правителството.
Енергийна ефективност

Министър Лиляна Павлова заяви, че в областта на енергийната ефективност правителството е твърдо решено да изпълни програмните си ангажименити за саниране на всички многофамилни панелни сгради. За целта ще бъде създаден фонд, който ще трябва да събере около 1 млрд. лв. Близо половината от тях ще дойдат от националния бюджет и европейско финансиране по ОП Региони в растеж. Останалите ще се привличат и с помощта на обявения от президента на ЕК Жан-Клод Юнкер инвестиционен пакет, каза още Павлова.

Тя посочи, че собствениците, които искат техният блок да бъде саниран ще трябва да се съберат на общо събрание на етажната собственост и да вземат съответното решение. След това те ще трябва да подадат заявление в общините, които ще координират процеса в който ще участват още проектантски и строителни фирми. Идеята е фирмите които извършват саниране да бъдат представители на малкия и средния бизнес./money.bg

 
 
Коментарите са изключени за Строим АМ „Хемус“ със собствени пари