Откакто Netflix започна да произвежда свои оригинални продукции, индустрията не спира да си задава въпроси дали тези заглавия заслужават същото признание като традиционните филми, които излизат по киносалоните. Особеният момент в тази дискусия е по повод „Оскарите“.
Режисьорът на The Post, Стивън Спилбърг наскоро изказа и своето мнение по въпроса.
„Веднъж щом се присъединиш към телевизионните формати, вече правиш сериали.“ казва Спилбърг пред ITV News. „Със сигурност, ако продукцията е добра, заслужаваш „Еми“, но не и „Оскар“. Не мисля, че филми, които само са покрили минимум прожекции по киносалоните за по-малко от седмица, би трябвало да се квалифицират за Награди на академията.“
Големият хит на Netflix тази година беше филмът на Дий Риис, Mudbound, който беше прожектиран в кината в продължение само на една седмица. Другото заглавие е документалният филм на Ава Дювърней, 13th. И двата филма бяха номинирани за „Оскар“.
Спилбърг не е единственият, който се изказва против стрийминг платформата. Наскоро Кристофър Нолан нарече стратегията на Netflix „странна“ и „безмислена“. По-късно трябваше да се извинява на управителите, отбелязвайки, че ремарките му са „недипломатични“.
Противоречията бяха засилени и от присъствието на компании като Netflix на фестивали. През миналата година на кинофестивала в Кан филмът Okja беше освиркан при появяването на логото на платформата в началото. От миналогодишното издание вече важи правилото всеки филм в конкурсната програма да минава и през разпространение по кината.