Целта на този ваш профил е да се „подхожда с разбиране към вашия вкус“, заяви Аджай Калия, ръководил проекта.
„Вярваме, че е важно да осъзнаем, че предпочитанията на слушателя обикновено варират от типа музика, дейността в момента, по кое време на деня се слуша и така нататък“ казва той.
Песните, слушани в Spotify, се групират в така наречените „клъстери“. Например най-големият ми клъстер е с 98 изпълнителя, които са предимно хип-хоп-ориентирани, като Kanye West, Kendrick Lamar, Drake, Miguel и Jay Z. Вторият, по-малък клъстер, е с около 20 музиканта, с предимно инструментали, като This Will Destroy You, Explosions in the Sky и Caspian.
В рамките на тези основни групи Spotify знае афинитета, който имам към някои изпълнители. Въз основа на това как слушам Spotify прави „изводи за певците, които обичам, тези, които не, и тези, за които не знам достатъчно,“ обяснява Калия.
Критериите, по които Spotify определя вашия афинитет към даден изпълнител:
Например в Spotify предпочитам да слушам Бен Хауърд, а Black Eyed Peas не, продължава Калия. Макар и да съм слушал техни песни, Spotify знае, че харесвам Бен Хауърд и не ме е грижа особено за Black Eyed Peas.
Системата позволява на Spotify активно да игнорира всичко, което не се вписва в цялостния модел на вашите навици за слушане. Профилите с предпочитания са в основата на персонализацията на Spotify, казва Калия. Те подпомагат компанията за правенето на нови предложения като Discover Weekly, плейлист за всеки Spotify потребител, който се актуализира веднъж седмично с нова музика, базирана на това, което слушате.
В края на деня Spotify се опитва да разбере правилно вашия музикален вкус.