Apple Music започна с доза истерия, но Spotify по никакъв начин не изостана и не остави Apple да доминира пазара на стрийминг музика. Компанията дори се разраства по-бързо след старта на Apple Music.
Компанията наскоро получи ново финансиране от 526 млн. долара и бе оценена на 8.53 млрд. долара. Този капитал може да помогне на Spotify да се разшири отвъд музиката, след като обяви плановете си да навлезе във видео бизнеса като ESPN, NBC и ABC.
В близост до основния си бизнес Spotify продължава да се съсредоточава върху областта, с която се отличава от Apple Music – изкуствения интелект. Докато Apple Music се фокусира върху събирането на кадри от музикалния елит, включително суперзвездата DJ Zane Lowe, Spotify е по-ангажирана с наблюдение и обучение. Миналата година компанията купи интелигентната музикална платформа Echo Nest за 100 млн. долара, придобиването на която е помогнало да се пусне серия от по-добри инструменти за откриване на музика.“
Discover Weekly, която дебютира по-рано това лято, бързо стана популярна сред потребителите. Фенове споделиха в Twitter за функцията, която „приковава“ и че е „най-доброто нещо някога.“ Функцията анализира историята на слушане и създава списък с изпълнения на песни, които съответстват на вашия вкус. Плейлистът е с продължителност около два часа и се обновява всяка седмица.