Швейцарските часовникари запазват олимпийско спокойствие пред появата на цифровия часовник, представен тази седмица от компютърния гигант Епъл след месеци на разгорещени спекулации сред най-запалените фенове на марката с ябълката.
Калифорнийската компания, която направи революция в музиката и мобилния телефон, вече щурмува модните аксесоари със своя Епъл часовник (Apple Watch), който според генералния й директор Тим Кук ще отвори „следващата глава“ в нейната история.
Ръководителят на раздела часовници във френската компания за луксозни стоки LVMH Жан-Клод Бивер не е впечатлен. Очаквах повече. Малко съм разочарован, заяви той пред АФП. Според ветерана на швейцарската часовникарска индустрия продуктът на Епъл изглежда незавършен, прекалено женствен и му липсва сексапил.
Това не е революционен продукт и няма да промени ситуацията за швейцарските луксозни часовници, смята той.
Луксът е вечен. Той не е нещо, което се обезценява след пет години, смята Бивер и подчертава, че цифровите часовници – обратно – са осъдени да станат демоде.
Оборудван с различни датчици часовникът Епъл ще позволи да се следи сърдечния ритъм на потребителя, неговата активност, калориите, които гори през деня и т.н. Очакват се и други приложения, които вероятно ще се появят по-късно.
Докато Епъл часовникът ще се продава на цена, тръгваща от 349 долара на американския пазар, швейцарските часовници се позиционират в съвсем друг сегмент, осигурявайки си лъвския дял от пазара на луксозните и престижните часовници.
Например марковите часовници Таг Хойер струват от 1000 до 7000 швейцарски франка, а някои модели се продават за над 200 000 франка (близо 214 000 долара).
Часовникът Епъл би могъл да се конкурира единствено с швейцарските часовници от средната гама, струващи до 1000 швейцарски франка. /АФП, БГНЕС