Китайският ИТ гигант Lenovo Group обяви финансови резултати за третото тримесечие, които надхвърлят очакванията на анализаторите. Компанията отчита силно представяне на компютърния бизнес и бързо интегриране на инвестициите в Motorola Mobility и сървърния x86 бизнес, придобит от IBM, пише TechNews.bg.
Тримесечните приходи на Lenovo възлизат на 14,1 милиарда долара, което е увеличение с 31% спрямо същия период на предходната годината. Печалбата преди данъци, амортизации и разходи, свързани със сливания и придобивания, е 348 милиона щ.д. или по-висока с 8% на годишна база.
Основният компютърен бизнес на Lenovo остава силен, дори и преминавайки през значителна трансформация и диверсификация с придобиването на Motorola и System х. Балансът се превръща в основно предимство на Lenovo: компютрите сега носят 65% от приходите на компанията, докато делът на мобилните устройства е 24%, а на корпоративните решения – 9%. Само преди година компютрите съставляваха 81% от бизнеса на Lenovo.
Брутната печалба на компанията за третото фискално тримесечие се увеличава с 54% спрямо същия период на миналата година до 2,1 милиарда щ.д. и с брутен марж от 14,9%.
Оперативната печалба за тримесечието намалява с 3 на сто спрямо същия период на миналата година до 325 милиона щ.д. Доходът на акция за третото фискално тримесечие е 2,32 американски цента или 17,99 хонконгски цента. Нетните парични резерви към 31 декември 2014 г. са в размер на 1,3 милиарда щ.д.
В рамките на подразделението за компютри, което включва компютри и Windows таблети, продажбите на Lenovo са 9,20 милиарда щ.д. с рекорден приход преди данъци от 494 милиона щ.д. През третото тримесечие Lenovo е продала 16 милиона компютъра, което е с 4,9% повече спрямо същия период на предходната годината, и постига общ пазарен дял от 20%.
В бизнеса с мобилни устройства, включващ продуктите на Motorola, мобилните устройства с марка Lenovo, както и таблети и телевизори с Android, продажбите на Lenovo възлизат на 3,4 милиарда щ.д., генерирайки загуба от 89 милиона щ.д. Motorola е продала над 10 милиона устройства, което е ръст с 118% спрямо същия период на миналата година, добавяйки 1,9 милиарда щ. д. към приходите на бизнеса с мобилни устройства. С предстоящото навлизане в Китай подразделението Motorola ще излезе на печалба през следващите 4 до 6 тримесечия.
Сумирането на доставките на устройствата на Motorola и Lenovo превърна компанията в третия по големина производител на смартфони и сериозен съперник на Samsung и Apple. Общият пазарен дял на Motorola и Lenovo е 6,6%, което е увеличение със 78% на годишна база. Делът на глобалния пазар на таблети е 4,8% с 3,7 милиона доставки или с 9% повече спрямо 2014г. заради най-новия Yoga таблет.
За разлика от по-малките производители на мобилни устройства, разчитащи основно на забавящия се китайски пазар, Lenovo реализира около 60% от обема на мобилните си телефони извън Китай, като за последните две години компанията оперира в 67 страни.
В корпоративния сегмент, който включва сървъри, съхранение, софтуер и услуги, предлагани под марката Lenovo ThinkServer и бранда System X, продажбите възлизат на 1,2 милиарда щ. д., като продажбите на System X са 986 милиона щ.д. В период до 1 година System X е на път да се превърне в 5-милиарден бизнес с по-високи маржове от компютърния.
Приходите и рентабилността на Lenovo в Европа, Близкия Изток и Африка през третото финансово тримесечие продължават да нарастват, като увеличението през периода е с 1,6 милиарда щ.д. до 4 млрд.д. или с 40% на годишна база. Регионът донесе рекордни приходи, които вече са 29% от общите приходи на Lenovo в световен мащаб.
През тримесечието Lenovo завоюва рекорден пазарен дял при компютрите от 19,6% в Европа, Близкия изток и Африка, което е ръст с почти 4.4 пункта. Lenovo постигна позиция номер едно при компютрите в 13 страни от региона, засилвайки втората си позиция на пазара на компютри.