Разговорите с автомобила могат да са опасни

| от |

Активираните с глас смартфони и информационни системи на автомобилите разсейват шофьорите, вместо да ги улесняват, установиха две изследвания, цитирани от Асошиейтед прес.

Автоматичните системи дават възможност на шофьорите да настройват радиото, да изпращат есемес или да се обадят на някого, без да откъсват очи от пътя, като и двете им ръце са на кормилото. Много от тези системи обаче допускат грешки и са толкова сложни, че изискват повече внимание от водача, а не по-малко, показаха изследвания на американската Фондация за пътна безопасност и на Университета на Юта.

Едното изследване обхвана инфоразвлекателните системи на някои от най-разпространените марки автомобили – „Шевролет“, Крайслер“, „Форд“, „Хюндай“, „Мерцедес“. Второто тества
гласовата система Сири на айФон за навигация, есемеси, връзка с Фейсбук и постинги в Туитър само с глас. Системите са тествани с 162-ма студенти и други доброволци в три различни среди – лаборатория, симулатор, в градски условия.

Най-лоша оценка получи системата Сири, като дори по време на изпитанията е имало две катастрофи. Лоша оценка има и инфоразвлекателната система на „Шевролет“. Системите на другите марки също са разсейвали повече шофьорите от обикновен разговор с мобилен телефон, държан в ръка. По-добри оценки получиха системите на „Тойота“ Entune и на „Хюндай“ Blue Lin Telematic.

Най-лоши резултатите дават системите, които допускат грешки дори при ясни гласови команди. Това изисква голямо съсредоточаване от водача как да произнесе думите. Резултатите от изследването противоречат на рекламите на автомобилостроителите и твърденията им, че така осигуряват по-голяма безопасност.

с БТА

 
 
Коментарите са изключени за Разговорите с автомобила могат да са опасни