Интернет сайтовете тепърва прохождаха в онлайн революцията на новинарството, когато ужасяващата новина за инцидента обиколи традиционните медии. Няколко часа по-късно, около 22 часа в неделя, новината за ужасната трагедия плъзна из интернет, превръщайки се в най-горещата тема в уеб пространството.
В крайна сметка, 18 месеца по-късно, френското разследване съобщи, че Анри Пол, който е шофирал колата и е бил шеф на охраната на двойката, е седнал зад волана пиян. Той се е забил в стълба в парижкия тунел с висока скорост, опитвайки се да избяга от папараците. Разследващите установили и че нито Даяна, нито Файед са носили предпазен колан.
В дните и седмиците след катастрофата публични личности, знаменитости и общественици прехвърлиха вината за нещастния случай върху фотографите и медиите, които има плащат.
Френските прокурори повдигнаха обвинения на всички фотографи, които са били на мястото на инцидента и не се помогнали на ранените, а вместо това са продължили да снимат. Пол и Файед са били обявени за мъртви на мястото на инцидента. Принцеса Даяна най-вероятно е щяла да издържи още няколко часа в болницата, но след това е щяла да издъхне от белодробните си наранявания. Бодигардът Тревор Рийз-Джоунс е единственият оцелял.
Няколко дни след погребението на лейди Даяна Джордж Клууни се появява на пресконференция и критикува остро медиите като им казва : „Вие трябва да поемете отговорността. Все още се чудя как заспивате нощем. Трябва да се срамувате! Виждам ви как се катерите на по-високи позиции в CNN, казвайки че сте част от медиен пазар, който просто снабдявате със стока.” След което се обърнал към аудиторията: „ Не си купувайте такива новини. Вие сте тези, които трябва да правите разликата между таблоиди и легитимни новини. Не консумирайте новините на таблоидите”.
Какво, ако нищо не се е променило близо 2 десетилетия след смъртта на лейди Даяна?
Виждаме начина, по който Бъкингамският дворец се опитва да брани синовете й, особено след като принц Уилям създаде свое семейство. Бизнесът на таблоидите продължава да се развива, въпреки че е ограничен от „ефективни” правни решения. Калифорния се превърна в първата общност, където се провежда анти-папарашка кампания през 1998 година. Но санкциите за фотографите, които са нарушили закона, са само изземане на частната собственост, което не води до почти никаква промяна. Знаменитостите все още не са защитени от обществото.
„Ексклузивните” истории на сайтове като TMZ все още хранят основните информационни източници и стават част от новинарския поток. Обективите и лещите на фотоапаратите стават все по-силен инструмент, който фотоагенциите използват, за да продават добрите си попадения. Знаменитостите осъзнаха, че най-ефективното им оръжие е или да се оставят да бъдат снимани, или да бойкотират медиите, които купуват папарашките снимки.
Само един поглед към касата на супермаркета ще ви даде точно представа има ли смисъл.