shareit

Причини да напълняваме

| от chronicle.bg |

Лятото е близо и мнозина се оглеждат притеснено в огледалото, за да проверят колко от зимните ястия са се качили в областта на корема и бедрата. Оказва се, че типовете напълняване и причините за него могат да се обединят в няколко групи – всяка от тях е свързана с начина на живот и изисква различни неща, за да се върне тялото в нормалните си форми.

Предлагаме ви поглед към най-честите причини за напълняване и какво може да направите, за да се преборите с тях.

Слаб, но със сланинки

Това са този тип хора, които изглеждат чудесно с дрехи и са слаби, но когато останат по бански, се вижда, че по не са точно кожа и кости, а между двете вместо мускул има сланинки. Обикновено причината за това е лошо хранене и липса на спортуване. Обикновено техният индекс на телесната маса е в норма или под нормата, но им липсва мускулен тонус. Причина може да бъде и слаб метаболизъм.

Проблемът може да се реши, след като се идентифицира с апарат. Ключово за справяне със ситуацията е изграждането на мускулатура. Програма с упражнения, съобразена с диетата, би помогнала.

Напълняване от преумора

Характеризира се с непрекъсната умора, неспокоен сън, повишен апетит за въглехидрати и захар. Умората може да се отрази негативно върху метаболизма и да доведе до промени в „хормоните на глада“.

За да се справите с проблема, трябва да намалите приема на алкохол – това ще доведе до подобряване на съня. Добавянето на протеини към всяко хранене ще помогне за регулиране на нивата на инсулин в тялото.

Дайте си време за почивка в края на деня – отстранете разсейващите фактори, изпийте чаша чай без кофеин. Пуснете си релаксиращ душ, легнете си с книга. От помощ за съня са и хранителни добавки като магнезий, Лактиум, таурин и витамин B. Редовните кардио тренировки и такива с вдигане на тежести ще помогнат за по-здрав сън и за изграждане на мускулатура.

Пълен със стрес

То се характеризира с неспособност да се свалят килограми дори и чрез диета и качване на килограми в областта на корема. Обикновено е свързано с напълняването от преумора и имат подсилващ ефект едно за друго – всички хормони в тялото работят заедно като част от ендокринната система.

За да го преодолеете, трябва да спрете да се подлагате на диети. Ако лишавате тялото си от храна, то ще помисли, че е подложено на гладуване, а това повишава нивата на стрес и води до задържане на мазнини.

Яжте малко, но често. Това ще помогне да контролирате нивото на кръвната захар, премахнете от менюто си рафинираните въглехидрати, захарта и алкохола.

Пийте билков чай, вместо кофеин. Стимулантът ви прави по-стресирани, а това води до отделяне на кортизол и напълняване в областта на корема.
Храната също има важна роля. Яжте свежи плодове, балансирайте протеините в менюто, хапвайте зеленчуци. Авокадо, аспержи и ядки – те също са добри за здравето ви и са храни, които помагат за намаляване на стреса.

 
 
Коментарите са изключени за Причини да напълняваме

Повече информация Виж всички