Повече потребители и по-малка печалба за Facebook, мрачни прогнози за Twitter

| от chronicle.bg |

Потребителите на Facebook са се увеличили с 13 % и са достигнали 1 милиард и 490 милиона. Социалната мрежа се ползва от средно 968 милиона души на ден, което е увеличение със 17% спрямо миналата година.

Чистата печалба на компанията обаче е намаляла през изминалото тримесечие с 9% до 719 милиона долара, а разходите са се увеличили почти двойно – с 82%, до 2 милиарда и 800 милиона долара за тримесечието.

Данните за Facebook са по-добри от тези на друга популярна социална мрежа, които бяха оповестени ден по-рано. Twitter надмина очакванията на Уолстрийт за печалбите и приходите за второто тримесечие, но перспективите на компанията за растеж на броя на потребителите са мрачни.

Според публикуваните данни печалбите възлизат на 7 цента на акция или общо 502 млн. долара приходи. Анализаторите очакваха Twitter да отчете 4 цента печалба на акция при 481 млн. долара приходи, предаде CNBC.

Акциите на Twitter скочиха с 6%, преди да паднат с повече от 13%, след като финансовият директор на компанията Антъни Ното съобщи, че не се очаква „постоянен, значим“ растеж на потребителите за „значителен период от време“.

Активните потребители месечно на компанията, заедно със SMS последователите, са 316 милиона, което е малко повече спрямо първото тримесечие на годината, когато броят им беше 308 милиона, допълва Business Insider.

Twitter очаква приходите за 2015 г. да варират между 2,20 млрд. долара и 2,27 млрд. долара, в сравнение с предишната прогноза за 2,17 млрд. долара.

За второто тримесечие на тази година компанията отчита нетна загуба от 137 млн. долара при 145 млн. долара за миналата година.

Twitter обеща да въведе редица нови функции, които ще направят услугата по-лесна за употреба и ще акцентира върху сфери, където компанията вече е популярна, като предаване на събития на живоя.

От няколко седмици Twitter си партнира Google, което разширява обхвата на туитовете отвъд регистрираните потребители на сайта.

Проблем за Twitter е и все още неосъществената промяна в ръководството след оттеглянето на главния изпълнителен директор Дик Костоло. Съоснователят на компанията Джак Дорси пое управлението като временен изпълнителен директор, докато бордът се оглежда за нов постоянен шеф – позиция, за която самият Дорси е възможно да бъде кандидат.

 
 
Коментарите са изключени за Повече потребители и по-малка печалба за Facebook, мрачни прогнози за Twitter