Списанието Playboy си търси нов собственик – това са думи на няколко независими източника, цитирани в Wall Street Journal, Financial Times и други световни медии. Цената, която се обсъжда, е около 500 млн. долара.
Новината за евентуалната продажба на списанието, и на цялата марка, която включва и имението на Хю Хефнър, идва по-малко от месец, след като Playboy пусна първия си брой без голи жени.
Обявената причина за промяната на политиката тогава бе, че списанието иска да скъса с остарелия модел и да показва снимки, на които жените имат „по-здравословен и естествен вид“.
Едва ли има нещо по-естествено от чисто гола жена, но… това заявиха от списанието тогава.
Друг аргумент, който издателят на Playboy изтъкна, беше непоносимата конкуренция на интернет – „Вие сте само на клик разстояние от всеки сексуален акт, който можете да си представите, безплатно“, каза тогава изпълнителният директор на компанията Скот Фландърс.
Може би мотивация за промяната даде и позитивното развитие на сайта на списанието, който се отказа от голите момичета през 2014 година и успя да привлече повече трафик, както и по-млада аудитория, което увеличи уникалните посетители на сайта в глобален мащаб с 375% на месечна база.
Хартиеното списание обаче не се справя толкова добре сред младата аудитория. Според експерти един от проблмите на изданието е, че не успява да дефинира към каква аудитория се стреми.
Възможна е и покупка, вместо продажба
Според запознати Playboy обсъжда и втори вариант – да се обърне към нова аудитория, като купи компания, която се развива добре сред младите. Според Business Insider Хюфнър има намерение да купи компанията Arsenic, която набира сила сред младото поколение.
Arsenic е компания, която публикува секси снимки на жени в Snapchat и бързо стана популярна. В началото на март компанията вече има над 500 000 гледания дневно и над 1 млн. последователи в Instagram – повече от двойно на тези на Maxim (482 000) и почти 1/4 от тези на Playboy (4,5 млн.).
Финансовата криза на зайчетата
Не е тайна, че в последните години култовото мъжко списание се сблъсква със сериозни финансови проблеми. Световната икономическа криза се сля с лестния достъп до голота в интернет, за да доведе до спад в приходите на дружеството. За спад в цената на дружетсвото се заговори през 2009 година, когато от близо 1 милиард долара пазарна цена в началото на XXI век, компанията стигна до оценка под 100 милиона долара.
В края на 2010 година компанията отбеляза спад в приходите си от 14.7 милиона долара за последното тримесечие на годината и спад в приходите с 36% спрямо предходната година. През януари Хефнър откупи 30% от компанията си, които вече не притежаваше, в опит да й помогне. Още тогава стана ясно, че парите от Playboy изтичат с все по-голяма скорост.
През 2012 година компанията затвори офисите си в Чикаго и се измести изцяло в Бевърли Хилс. Две години по-късно Playboy отново обяви слабо финансово представяне.
Въпреки това според експертите днес бизнесът на компанията с лицензи струва стотици милиони долари, което може да доведе до цена на еротичната империя от 500 милиона долара.
Миналата година компанията обяви едва 38 милиона долара печалба от печатното и дигиталното си издание, докато лицензионният бизнес й е донесъл 55 милиона долара.
Лидер в продължение на десетилетия
Хю Хефнър създава списанието през 1953 година, а на корицата изгря Мерилин Монро. Изданието излиза на пазара през декември, но няма дата на корицата, тъй като тогава 27-годишният Хефнър не е бил сигурен, че ще има втори брой.
Монро излиза на корицата като „Сладурана на месеца“ (което впоследствие се превръща в „Плеймейт на месеца“). Интересното е, че Монро не е позирала специално за списанието, а Хефнър е купил снимката от място, на което правили календари.
Първият брой на Playboy е и единственият, на чиято корица липсва името на Хю Хефнър. На първата страница обаче има негов цитат: „Искаме да сме ясни още от самото начало – това не е „семейно списание“. Ако сте нечия сестра, жена или майка и по случайност сте взели това списание в ръце, просто го подайте на някой мъж, след което намерете някоя жена, с която да си поговорите“.
Достоен език за средата на 50-те години в Америка.
Списанието се превръща в истинска революция. Зайчето става символ на самото списание и на цялата империя около него. През 1975 г. Playboy стига тираж от 5,6 млн. за годината, докато през 2015-а се срина до едва 800 000.
Ако Playboy Enterprises наистина се окаже в продажба, това ще сложи край на една велика ера.