В последно време на мода е безконтактното разплащане с банкови карти. На Евровизия обаче модата стигна до ново ниво – безконтактно плащане с гривни, които могат да бъдат предварително заредени със съответна сума от дебитна или кредитна карта. Тази година музикалният фестивал „Евровизия“ отбеляза 61-вото си издание в шведската столица Стокхолм.
Именно там потребителите можеха да се възползват от специалната лимитирана серия безконтактни гривни. Въпреки че те бяха пуснати специално за седмицата на конкурса, гривните са валидни и след това.
Безконтактните гривни на Visa Европа се основават на технологията NFC, която позволява плащане във всички обекти в Швеция, които приемат безконтактно плащане.
По време на Евровизия употребата на гривната можеше да добави и различни VIP услуги като специални предложения за храни и напитки, както и пропуск за бързо преминаване в зоните на Евровизия.
Безконтактната гривна работи по същия начин, по който и безконтактните карти. Тя може да бъде използвана и в следващите няколко месеца – валидна е до 31 октомври 2016 година.
Оказва се, че през 2015 година безконтактните разплащания в Европа отчитат стремителен ръст, като през годината са направени 1,7 милиарда безконтактни трансакции и 152 милиона безконтактни карти в обращение. В периода между октомври 2014 г. и септември 2015 г. покупките на континента са на стойност 21,4 милиарда евро, а средната стойност на всяка покупка е 13,62 евро.
Към момента има над 500 милиона карти Visa в Европа, като 1 на всеки 6 евро, изхарчено на континента, е с карта Visa. Общият потребителски разход с карти Visa надхвърля 2 трлн. евро на годишна база, а средствата, похарчени в точката на продажба достигат 1,5 трлн. евро.