Доставките на таблети в глобален мащаб са се увеличили с 28.2 процента на годишна база за четвъртото тримесечие на 2013 година, достигайки 76.9 милиона бройки, сочат данни на консултантската компания IDС, цитирани от агенция Фокус.
Продажбите на таблети продължават да нарастват, но темпът на растеж е доста по-бавен в сравнение с предходната година, когато доставките се увеличиха с 75.3 на сто за една година.
Почти всеки от големите производители на таблети усеща тази тенденция, включително водачът Apple, чийто годишен растеж е 13.5 процента, сравнени с 48.1 на сто през 2012 година. Въпреки че iPad беше голямо постижение за компанията от Купертино, новите iPad Air и iPad mini с Retina дисплей не можаха да спрат движението надолу. Amazon отбелязва малък спад от 1.7 процента на доставените таблети, а растежът на Asus е 25.8 на годишна база.
Lenovo показва увеличение на доставките си на таблети с 325 процента за една година, като този резултат се базира на достъпа му китайската производствена инфраструктура, смятат анализаторите. Южнокорейският производител Samsung отбелязва годишен растеж на продажбите си от 85.9 на сто.
Един от факторите за общото забавяне на пазара на таблети, според IDC, е насищането, и то особено на зрелите пазари, какъвто са САЩ. Силният растеж в развиващите се пазари не е достатъчен да обърне тенденцията.
В същото време през миналата година традиционните персонални компютри претърпяват най-голямото намаление в историята си. Има знаци, обаче, че може да се очаква стабилизиране. При 82.2 милиона доставени персонални компютри е далеч времето, когато таблетите ще превземат пазара, посочват експертите.