Първа среща с Opel Karl

| от |

Спомня ли си още някой за Antara? Oпитът на Opel да се противопостави на германските конкуренти с корейски автомобил (по-точно – Chevrolet със светкавица на радиаторната решетка) не се оказа особено успешен. SUV-ът не създаваше усещане за Opel – затова и не пожъна успех.

Сега идва ред на Karl да докаже способностите си. Моделът използва „нова глобална платформа на GM“ – според официалното прескомюнике. Всъщност Chevrolet вече не се предлага официално в Европа, затова Opel има възможност да използва техниката на разработения в Корея Chevy Spark. Тук обаче случаят е коренно различен и няма нищо общо с този на Antara. Oще при първия ни ексклузивен контакт с Karl разбираме, че той всъщност е много симпатичен млад господин. Да започнем от дизайнa: той не е толкова атрактивен, колкото при Adam, но е далеч по-забавен от този на повечето опоненти. VW Up например има доста по-скучен външен вид.

Karl прекрасно скрива корейските си корени – все пак визията е дело на хората от Рюселсхайм. Единствено пропорциите издават приликата със силуета на Spark. А тя е само за добро – най-вече заради щедро предлаганото място, разбира се, за автомобил с дължина 3,70 м. Отпред е достатъчно удобно дори за 2-метрови „дългучи“, единствено отзад става малко тясно. Тук обаче дебело подчертаваме – при много опоненти пространството отзад е още по-ограничено. Благодарение на линията на покрива качването в купето е много комфортно, а петте врати са серийни.

Удобен за всекидневна употреба формат е и багажникът. Две големи каси с напитки без проблем се събират една до друга – постижение, което не очакваме от подобен „мъник“. А когато задните седалки бъдат сгънати, в Karl се отваря товарен отсек с обем 1 кубичен метър.

Кокпитът е типичен за Opel – не особено сложен, но с качествена изработка. Много от екстрите сякаш идват от по-висок клас: като отоплението на волана и мултимедийната система, към която можете да свържете смартфон и да прожектирате съдържанието на дисплея му върху екрана в колата. Това технологично решение ни е познато от Adam и Corsa – където също ни впечатлява с ниската си цена и интуитивното управление. По-късно Karl ще получи и OnStar, система, която позволява използването на Интернет с LTE-скорост в колата. Екстра, която сме свикнали да виждаме във високия клас.

По отношение на цените Opel стъпва здраво на земята – в Германия най-евтината версия струва под 19 000 лв. (9500 евро), у нас вероятно тя ще бъде търгувана за още по-малко. Изгоден, практичен и добър – с тази успешна рецепта Opel порасна. Karl има пълния потенциал да бъде част от успешното бъдеще на марката. / money.bg

 
 
Коментарите са изключени за Първа среща с Opel Karl