Световният месец за борба с рака на гърдата стартира днес в Bra Clinic в София
Над 46 000 жени в България са с рак на гърдата. Днес, 1 октомври, е денят, в който можем да им окажем, ако не финансова, то поне морална подкрепа. С розова панделка! Почти три десетилетия тя е символ на борбата с рака на гърдата.
От тази година обаче към розовата панделка се присъединява и… розовото бельо! Идеята е на модната марка Bra Clinic, която стартира една от най-позитивните кампании срещу рака на гърдата. Тя е под мотото „Докосвам = побеждавам!“ и зад нея стои също инициативата „За живота“ под патронажа на Йорданка Фандъкова. Идеята е да се напомни, че не повече от 3 минути месечно отнема докосването на гърдите под душа, за да се победи ракът на млечната жлеза. Открита навреме, болестта е лечима в над 97% от случаите! Кампанията има за цел да даде и практични съвети как точно се прави „докосването“ и как се избира подходящият сутиен, който не вреди на бюста. Bra Clinic е първият бутик за бельо, в който консултантите са обучени от специалисти онколози.
През октомври от всеки закупен розов сутиен в Bra Clinic ще се даряват по 2 лв. за целите на инициативата „За живота“.
Искате ли да се усмихнете? Тогава гледайте видеото, за да разберете как сами да преглеждате гърдите си и да откриете нещо, което ще ви накара да се усмихнете 🙂
„Розовият“ октомври
За пръв път през 1985 г. AstraZeneca обявява октомври за месец за борба с рака на гърдата. Много козметични и модни марки също започват свои кампании, като най-мащабните са на Estee Lauder и Avon. В началото идеята е да се популяризира мамографията като ефективно средство за ранно откриване и лечение на коварната болест. Днес Международният месец на розовите панделки активира кампании, които имат за цел не само да информират, но и да помогнат на жени с рак на гърдата чрез благотворителност.
В цифри