В един буркан Нутела от 350 грама има над 50 лешници. Ежегодно компанията продава 180 милиона килограма от своя крем. През пролетта най-големият световен производител на лешници (Турция) в ключов момент беше ударен от градушка, след което цената на лешника е нараснала с 60%.
Това изглежда беше сериозен проблем, след като през юли Ferrero, производител на известния течен шоколад Nutella, съобщи че е придобила турската компания Oltan Group, един от световните лидери в производството и маркетинга на лешници.
В съобщението си базираната в Пидмънт Ferrero не даде финансови детайли, като поясни, че Oltan има приходи от над 500 млн. долара и пет производствени бази, които изнасят продукцията си в ЕС и на други важни пазари.
Лешниците са основна съставка в течния шоколад Nutella и други бестселъри на Ferrero, като бонбоните Ferrero Rocher.
Фереро и до сега е най-големият потребител на лешници, консумирайки 25% от световното производство. През 2013-та, Ferrero е инвестирала в Турция инвестирала около 190 милиона долара в откриването на нов завод в Маниса.
През април тази година, в рамките на десетина дни (след бурята в Турция) цената на турския лешник нараснаа от 3800 на над 7000 паунда за тон.
Миналата година Nutella постави нов рекорд достигайки продажби от 2,46 милиарда долара (заедно с другите продукти на Ferrero са реализирани продажби за 8,1 милиарда долара). В САЩ Nutella държи 70% от продажбите на шоколадовите кремове за мазване.