Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover представя най-мощния, пъргав и екстремен несъстезателен автомобил Jaguar досега: седана XE SV Project 8 с мощност от 600 к.с. и максимална скорост от 322км/ч.
Вторият колекционерски автомобил от SVO след успешния F-TYPE Project 7 от 2014 г., Project 8 е ръчно изработен седан с четири врати и динамика на суперавтомобил. За гарантиране на ексклузивност ще бъдат произведени не повече от 300 броя, като всеки ще бъде сглобен в Техническия център на SVO в Ковънтри.
Project 8 е ексклузивно оборудван с най-тунингованата версия на 5-литровия бензинов двигател V8 с компресор суперчарджър на Jaguar Land Rover. Силовият агрегат с 600 к.с. с титаниевапроменлива активнаизпускателна система се допълва от системата за задвижване на всички колела на Jaguar и заимствана от моторните спортове аеродинамика, за да постигне максимална скорост от 322 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди*, което прави Project 8 най-бързо ускоряващия Jaguar досега.
От изключително значение за динамиката на най-фокусирания върху пистата автомобил, произвеждан някога от SVO, Project 8 включва редица целенасочени модификации на панелите на олекотената алуминиева каросерия на награждавания XE, включително: броня от карбонови влакна с усъвършенствани отвори за охлаждане, вентилиран преден капак от карбонови влакна, разширена каросерия, покриваща 20-инчови ковани алуминиеви джанти, регулируем преден сплитер, плоска защита под каросерията, задна броня от карбонови влакна, заден дифузьор и регулируемо задно аеродинамично крило. Project 8 ще бъде най-лекият седан с двигател V8 в гамата на Jaguar.
За да осигури оптимална динамика на пътя или пистата, Project 8 прибавя към предното окачване с двойни носачи и задното окачване тип Integral Link на XE по-здрави пружини и ръчно регулируеми амортисьори с променлива твърдост (което снижава с 15 мм височината на возията за употреба на писти), въвежда за първи път нова карбоно-керамична спирачна система, за първи път използва характерните за Формула 1 керамични лагери на колелата от силициев нитрид в несъстезателен автомобил и включва заден електронен активен диференциал с маслен кулер, въведен за първи път при XE.
Високодинамичната тема продължава в купето с деликатна облицовка от лъскави карбонови влакна и Alcantara на спортния волан, инструменталния панел и панелите на вратите на Project 8. Осемстепенната трансмисия Quickshift може да се управлява от алуминиеви пера за смяна на предавките, разположени зад волана или от централен лост Pistolshift – още едно нововъведение при XE.
Project 8 е и първият Jaguar, оборудван със специален режим Track (писта), който настройва системите за задвижване и контрол на стабилността за употреба на писти и ускорява реакциите на горивния дросел и волана за максимална прецизност и обратна връзка с водача.
При пускането му в продажба Project 8 ще бъде наличен в две спецификации. Стандартният четириместен модел включва най-новите предни седалки Performance с магнезиеви рамки на Jaguar плюс облегалки на задните седалки с подчертан контур за максимална опора. Опционалният двуместен пакет Track включва олекотени предни състезателни седалки от карбонови влакна с четириточкови колани тип „хамут“, фиксирани към обтегателен механизъм на мястото на задните седалки. Всички автомобили Project 8 ще се произвеждат само в конфигурация с ляв волан.
Собствениците на Project 8 ще могат също да персонализират автомобила си, като поръчат допълнителни опционални цветове и покрития от гамата SVO Premium Palette, която включва 19 цвята с трипластови, цветни, прозрачни, перлени, ChromaFlairTM и сатинирано матови покрития. Налични са и вдъхновени от състезанията специални пакетистикери, подчертаващи високодинамичните характеристики на Project 8.