Обикновено опитите на държавата да проведе забавна кампания срещу забранените субстанции, говорейки на езика на младите, се провалят.
Никога досега обаче не са се проваляли с толкова комичен трясък, колкото последната кампания срещу марихуаната в Австралия.
#StonerSloth (Напушеният ленивец) е кампания, която цели да засрами тийнейджърите, които пушат това. Вместо това рекламните видеа са толкова абсурдни и смешни, че са възприемани просто като шега.
В трите кратки клипа марихуаната превръща тийнейджърите в гигантски ленивци – метафората е пренесена буквално и младежите са представени като огромни животни с дълги, извити нокти. В социален смисъл, те са безполезни. Всичко, което могат да правят, е да стенат, тъй като са твърде напушени за друго. Не могат да минат изпит в училище, не могат да говорят с приятели на парти, не могат дори да подадат солта на вечеря.
Мотото на кампанията е: „На трева си по-зле“
Целта е кампанията да говори на езика на младежите и да насърчи позитивното поведение, преди да се отдадат на вредния навик.
Кампанията обаче е толкова смешна и странна, че тийнеджърите вместо да се поучат от нея, я намират за много забавна. В резултат вече се появиха пародийни видеа, шеги в Twitter и дори тениски с напушения ленивец.